Dnes, 25. října, jsme se s žáky 2. třídy v rámci primární prevence rizikového chování zaměřili na vztahy ve třídě. Na úvod jsme si zahráli pohybovou hru „Molekuly aneb co máme společného“, kdy žáci tvořili molekuly na základě toho, co mají společného. Molekulu vytvořili například všichni, kdo rádi chodí na houby, kdo mají doma psa atd. V další části jsme se zabývali již samotnými vztahy ve třídě. Žáci si sedli do kruhu a jejich úkolem bylo, aby každý poslal spolužákovi provázek a řekl nějaký svůj koníček, co ho baví. Nakonec jsme vytvořili pavučinu vztahů v naší třídě, která představovala model našich vztahů. Co by se stalo, kdyby někdo za provázek zatahal? Co by se stalo, kdyby někdo nedržel provaz pevně? I tyto otázky si můžeme přenést na model pavučiny představující vztahy ve třídě. Pokud si budeme ubližovat a nebudeme se k sobě chovat hezky, pavučina vztahů se přetrhá. Proto je potřeba, aby třída držela pospolu, spolupracovala a navzájem si pomáhala.
Na závěr jsme si zopakovali pravidla třídy a připomněli si, že je potřeba pravidla nejen znát a umět je vyjmenovat, ale především se jimi musíme i řídit!