Základní škola Velehrad

13. 10. Renáta

Zítra: Agáta
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Výuka > Jaro 2020 > 6. třída

6. třída

Týden 22. - 26. 6. 2020

 

Milí šesťáci,

 

máme před sebou poslední týden tohoto školního roku. Na tento týden pro Vás již nebudeme vkládat žádné nové úkoly. Využijte proto tento týden k opakování učiva a dokončení úkolů, které Vám chybí. Pokud budete potřebovat s něčím pomoct nebo se na něco zeptat, napište mi. V pátek se na Vás budu moc těšit.

 

Mějte se krásně :)

 

Vaše třídní učitelka Romana Bartlová

 

Týden 15. - 19. 6. 2020

(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)

 

Český jazyk

Milí šesťáci, 

zdravím Vás po týdnu.Přikládám úkoly do českého jazyka na tento týden. Pravidelně prosím sledujte web školy, úkoly budou vkládány průběžně. Vypracované úkoly mi prosím posílejte k nahlédnutí.

 

Mějte se krásně.

Vaše třídní učitelka Romana Bartlová

 

úkoly_15.-19.6.docúkoly_15.-19.6.pdf

 

Matematika

Úhel.pdf, sit krychle 1.pdf

 

 

Týden 8. - 12. 6. 2020

(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)

 

Český jazyk

Milí šesťáci, 

zdravím Vás, kteří jste zůstali doma.Přikládám úkoly do českého jazyka. Pravidelně prosím sledujte web školy, úkoly budou vkládány průběžně. Vypracované úkoly mi prosím posílejte k nahlédnutí.

 

Mějte se krásně.

Vaše třídní učitelka Romana Bartlová

 

úkoly_8.-12.6.docxúkoly_8.-12.6.pdf

 

Matematika

 

delitelnost.docx, delitelnost1.pdf

 

 Anglický jazyk

Zdravím svoje angličtináře, kteří zůstali doma. Mám pro Vás úkol na zbytek dnů školního roku.

Otevřete si tento odkaz https://www.anglinaplus.cz/gramatika-trenink/cviceni-podle-ucebnic-project/ a vyzkoušejte si, zda ovládáte učivo probraných lekcí 1 – 5. Zaměřte se tedy na cvičení z Projectu 1. Zapište si, které lekce jste zopakovali a napište mi, zda Vám učivo jde nebo jste měli obtíže.

 

Have a nice week!

Jana Stránská

 

Týden 1. - 5. 6. 2020

 

 

Milí šesťáci,

 

zanedlouho se někteří z Vás vrátí do školy a my se na Vás všechny budeme moc těšit! Pomalu se nám blíží začátek dalšího týdne a s ním i nové úkoly. Věřím, že toto téma Vám bude velmi blízké a úkoly související s tímto tématem Vás budou bavit. Napadá Vás, jaké téma by nás mohlo čekat? Je to téma Místo, kde žijeme :) 

Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Mějte se krásně.

 

úkoly_místo, kde žijeme.docxúkoly_místo, kde žijeme.pdf

 

 

Týden 25. - 29. 5. 2020

 

Milí šesťáci,

 

venku je krásně, a proto by byla škoda nevyrazit někam na procházku, třeba do lesa! A právě toto téma Vás bude provázet v příštím týdnu v jednotlivých předmětech - téma LES. Věřím, že se při vypracovávání úkolů nejen dozvíte něco nového, ale bude Vás toto téma i bavit :) Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Mějte se moc hezky :)

 

úkoly_les.docxúkoly_les.pdf

 

 

Týden 18. - 22. 5. 2020

 

Milí šesťáci,

 

čekají na Vás další úkoly, tentokrát na téma Vesmír. Věřím, že se při vypracovávání úkolů dozvíte i nějaké zajímavosti. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Mějte se krásně!

 

úkoly_vesmír.docxúkoly_vesmír.pdf

 

Týden 11. - 15. 5. 2020

 

Milí šesťáci, 

 

máme za sebou další týden a tématem domácích úkolů pro příští týden budou Peníze. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Mějte se moc pěkně :)

 

úkoly_peníze.docxúkoly_peníze.pdf

 

Týden 4. - 7. 5. 2020

 

Milí šesťáci, 

 

po týdnu Vás opět všechny zdravím. V průběhu následujícího týdne se zaměříme na úkoly, které budou tentokrát souviset s tématem Rodina. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

Pokud budete mít chuť, budu ráda, když mně napíšete, jak se Vám daří a jak trávíte volné chvíle, když zrovna neplníte zadané úkoly.

 

Mějte se krásně :)

 

úkoly_rodina.docxúkoly_rodina.pdf

 

Týden 27. - 30. 4. 2020

 

Milí šesťáci,

 

zdravím Vás opět po týdnu. Jaro už je v plné síle a nejde si nevšimnout, jak je všechno kolem krásně rozkvetlé. Proto neváhejte, vezměte si foťáky nebo mobily, a vyrazte tuto krásu zachytit. S fotkou se pak zapojte do soutěže, kterou naše škola spolupořádá.

Fotografická soutěž.pdf

 

Tento týden nás čeká téma Čokoláda. Doufám, že máte čokoládu všichni rádi a plnění "čokoládových úkolů" Vás bude bavit. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

Mějte se moc hezky :)

 

úkoly_čokoláda.docxúkoly_čokoláda.pdf

 

Týden 20. - 24. 4. 2020

 

Milí šesťáci,

v průběhu příštího týdne na Vás čekají úkoly související s Římem. Věřím, že se při vypracovávání úkolů dozvíte i nějaké zajímavosti a bude Vás plnění římských úkolů bavit. 

Vzhledem k tomu, že se již do konce školního roku do školy nevrátíte, budeme pokračovat v dálkové formě výuky jako doposud. Proto Vás prosím, pokud máte možnost, posílejte vypracované úkoly k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

Pro ty z Vás, kteří by chtěli zhlédnout zajímavá videa, nabízí maminka Veronika videa Tvořivé byliny dětem.

https://www.youtube.com/channel/UCNIpFfbFCs0z9i1aCRnNbkg

 

Mějte se krásně :)

 

úkoly_Řím.docxúkoly_Řím.pdf

 

Týden 13. - 17. 4. 2020

 

Milí šesťáci,

úkoly na příští týden se budou tentokrát týkat času. V případě, že budete potřebovat s něčím poradit, kontaktujte mě nebo daného vyučujícího.

Mějte se moc pěkně a ať se Vám daří :)

 

úkoly.docxúkoly.pdf

 

Týden 6. - 10. 4. 2020

 

Milí šesťáci,

jaro již začalo, i když v úterý to tak moc nevypadalo. A pomalu se nám blíží Velikonoce, a proto na Vás čekají příští týden úkoly týkající se zvyků a tradic o Velikonocích v ČR. V odkazu níže máte připravené úkoly z jednotlivých předmětů. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte mě nebo daného vyučujícího. 

 

úkoly_Velikonoce.docx

 

 

Týden 30. 3. - 3. 4. 2020

 

Milí šesťáci,

v příštím týdnu Vás budou čekat úkoly týkající se přírody. V odkazu níže máte připravený pracovní list na téma Příroda. Pokud máte možnost, tak si pracovní list vytiskněte, v případě, že tuto možnost nemáte, vypracujte cvičení na papír. Poté pracujte na úkolech v rámci jednotlivých předmětů, které taktéž souvisí s přírodou.

 

Pracovní list Příroda.docx

Pracovní list Příroda.pdf

 

 

Týden 23. - 27. 3. 2020

 

Zeměpis

Za pomocí získaných informací z minulého týdne vytvoř křížovku, jejíž všechny pojmy se budou týkat hydrosféry = tajenka i otázky musí souviset s hydrosférou. Tajenka musí mít minimálně pět písmen. Křížovku můžeš narýsovat na čistý papír, můžeš využít čtverečkovaný papír, ti zdatnější mohou vytvořit křížovku v počítači. Křížovku vytvoř tak, aby byla rovnou vyplněna s vyznačenou tajenkou. Na každý řádek křížovky musí být jednoznačná odpověď. K tajence musí být napsáno, co má vyjít. K vytvoření křížovky můžeš využít pojmů z knížky, názvy řek, jezer, atd. Vzor křížovky posílám. Tuto křížovku si přepiš do sešitu a vyřeš.

Křížovka musí být tvoje vlastní práce. Pokud máš možnost, tak mi vytvořenou křížovku pošli na mail: a.tuhycek@zsvelehrad.cz. Pokud budeš vytvářet křížovku na papír, tak ji klidně vyfoť a pošli.

Křížovka

 

Český jazyk 

Žáci si vyberou a přečtou jeden z příběhů z knihy Staré řecké báje a pověsti od Eduarda Petišky. V online formě přikládám knihu níže. Do sešitu literatury každý žák napíše název knihy, autora, název zvoleného příběhu, hlavní postavy, stručný děj a krátké hodnocení (co se mu na příběhu líbilo/nelíbilo). Na základě přečtení příběhu napíše 3 znaky typické pro báje. Dále si každý vybere 5 podstatných jmen a 5 přídavných jmen z daného příběhu, která si vypíše do sešitu a určí mluvnické kategorie. U dvou podstatných jmen provede rozbor stavby slova (předpona, kořen, přípona, koncovka). Vypíše si 3 podstatná jména a napíše k nim antonyma (slova protikladná).

 

Staré řecké báje a pověsti

 

Dějepis 

Téma: Starověký Egypt

Žáci si znovu přečtou text v učebnici str. 65 – 69 a poté si do sešitu každý žák napíše, k jakému účelu sloužily pyramidy. Zkusí si vzpomenout na Mezopotámii a typickou stavbu zikkurat (učebnice str. 54). Následně tyto dvě stavby porovná a napíše, v čem se od sebe odlišují. Mají něco společného? Na závěr si vyhledají a napíší si do sešitu 3 zajímavosti týkající se egyptských pyramid.

 

Angličtina

 

1. Dokončení domácích úkolů z minulého týdne

2. Projekt Egypt - Vytvoř obrázkový slovník k tématu Egypt!

Postup

· Nalistuj si v učebnici dějepisu nebo na internetu nebo v jakékoliv encyklopedii kapitoly o Egyptu.

· Vyber si dvacet zajímavostí – stavby, předměty, osoby, zvířata…

· Vezmi si papír a vybrané pojmy na něj nakresli nebo nalep.

· Poslední krok – pod obrázky napiš jejich anglické názvy

Pokud ti cokoliv není jasné, můžeš se na mě obrátit prostřednictvím školního mailu – j.stranska@zsvelehrad.cz

 

Matematika 

  • minulý týden jsme si opakovali násobení a dělení des. čísla 10, 100, 1000 a osovou souměrnost
  • tento týden si zopakujte převody jednotek délky a hmotnosti, pokud si nebudeš vědět rady, použij bubliny z fyziky , udělej následující příklady, příklady řeš do sešitu, u slovních úloh nezapomeň na odpověď – učebnice aritmetika: str. 94/ cv. 4, str. 95/ cv.3 , uč. str. 97/4-9
  • kdyby někdo měl pocit, že mu převody dělají ještě problémy, může udělat i další příklady na str. 95 – 97
  • a něco z geometrie, ať si procvičíš rýsování – narýsuj do sešitu dva libovolné trojúhelníky a jednomu opiš kružnici a druhému vepiš kružnici (kružnice opsaná, vepsaná), pokud se ti nechce hledat v sešitě, připomínám – střed kružnice opsané leží na průsečíku os stran a kružnice vepsané na průsečíku os úhlů, kdyby ani tato nápověda nepomohla, můžeš se podívat na https://www.youtube.com/watch?v=8BlMd_m37Nk,https://www.youtube.com/watch?v=j945OW9Zmo.
  • při konstrukcích není potřeba popisovat vrcholy, osy ….

 

Fyzika

  • minulý týden jste měřili během jednoho dne teplotu a sestrojili si graf denního průběhu teploty
  • tento týden nás čeká opakování fyzikálních veličin hustota a čas, následující zadání vypracuj do sešitu:
  1. V tabulkách najdi hustotu látek: dřevo dubové, olovo, korek, led, zlato, sklo tabulové, hnědé uhlí a železo
  2. Vytvoř si a doplň tabulku všech fyzikálních veličin, které jsme se učili, pokud znáš i nějakou jinou fyzikální veličinu, kterou jsme se neučili, klidně ji do tabulky zapiš, kontrolu můžeš udělat pomocí tabulek F12

Název fyz. veličiny

Značka fyz. veličiny

Základní jednotka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Bylo změřeno, že 10 cm3 rtuti váží 135 g. Vypočti hustotu rtuti a svůj výsledek zkontroluj v tabulkách. (nezapomeň na postup řešení fyz. úloh)

A teď pár příkladků na čas, stačí napsat jen výsledek:

  1. Tři spolužáci si dali sraz před divadlem v 18 h. Zdeněk přišel o 4 minuty dříve, Jan 8 minut po něm a Bohuslav ještě o dalších 6 minut později. V kolik hodin každý z nich přišel?
  2. Jízda lanovkou z Pece pod Sněžkou na vrchol Sněžky trvá 0,5 h. V kolik hodin budeš na Sněžce, jestliže z Pece vyjedeš v 10 h 48 min?
  3. Petr odešel ze školy ve 12 h 55 min. Normálně trvá cesta ze školy Petrovi čtvrt hodiny, ale tentokrát se ještě 25 min zdržel s kamarádem. Kdy přišel domů?
  4. Jana našla v jízdním řádu, že rychlík vyjíždí z Plzně v 6 h 34 min. Příjezd do Prahy je v 8 h 9 min. Jak dlouho trvala cesta rychlíkem?

Přírodopis

 

Pomocí textu v učebnici, informací na internetu nebo odborné literatuře se pokus najít a opravit pět chyb v textu a opiš opravený text do sešitu.

 

Motýli

- tři páry křídel pokrytých barevnými šupinkami - barvy pomáhají zastrašovat nepřátele nebo přitahovat partnery.

- denním motýlům se říká můry

- larvy se nazývají ponravy a jsou velmi žravé

- mají dlouhý sosák, kterým sají sladký pyl z květů

- náš největší motýl je Babočka osiková

 

Potom napiš tři různé druhy  našich denních a tři různé druhy nočních motýlů.

Vyber si jednoho motýlího škůdce a napiš, čím škodí.

Zjisti, jaký hospodářský význam pro člověka má Bourec morušový a napiš o něm nějakou zajímavost..

 

 

 

Týden 16. - 20. 3. 2020

 

Matematika

  • do sešitu vypočítat cvičení – včetně opsání zadání - učebnice aritmetika str. 91/cv. B1 -2, str. 92/ cv. 3, 4, 5 (doporučuji dělat „obloučky“)
  • opakování osově souměrných útvarů – uč. geometrie str. 80/7 , str. 76/6 (možnost využít sešit fyziky)

Fyzika

Úkol:

V průběhu jednoho dne pravidelně měř teplotu vzduchu v každou celou hodinu. Začni v 8.00 a poslední měření proveď v 18.00.

Zpracování:

  • do sešitu napiš nadpis: Měření teploty v průběhu dne ………………… (doplnit přesné datum)                              
  • tabulku přerýsuj do sešitu a naměřené hodnoty zapisuj do tabulky.

Čas [h]

8.00

9.00

10.00

11.00

12.00

13.00

14.00

15.00

16.00

17.00

18.00

Teplota [°C]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • z naměřených hodnot narýsuj graf denního průběhu teploty (graf závislosti teploty na čase).
  • vypočítej průměrnou teplotu vzduchu v měřeném časovém úseku (zaokrouhlit na desetiny)
  • z grafu urči, kdy teplota klesala a kdy stoupala

z grafu urči, maximální a minimální teplotu, vypočítej teplotní rozdíl těchto teplot

 

Přírodopis

 

Pomocí informací z internetu, učebnice, odborných knih, se pokuste vypracovat list A4 na téma Dvoukřídlí – jedná se o řád hmyzu. Objevte, co obnáší život komárů a jaký význam pro vědu má zástupce Drosophila melanogaster – těmto dvěma zástupcům věnujte polovinu listu. Kreativitě se meze nekladou, můžete psát, kreslit, tisknout, lepit. Ve škole pak práci představíte spolužákům.

 

Zeměpis

 

Projděte si učebnici str. 57 až 66 (hydrosféra) a zkus si odpovědět na otázky, které jsou vždy na koci kapitoly (Otázky a úkoly). Pokud nebudeš vědět odpověď, vrať se zpátky do textu a odpověď si vyhledej. Na základě přečtených materiálů zkus vypracovat pracovní listy PL1 a PL2. Není nutné pracovní listy tisknout. Stačí odpovědi zapisovat do sešitů.

Podívej se na video o Panamském průplavu (https://www.youtube.com/watch?v=shWrzvNGLdw). Využij znalosti Anglického jazyka a zapiš si do sešitu, co se na videu v průběhu 5 minut odehrává (odkud kam loď pluje, jakou výšku překonává – musíš si Ft=stopy převést na cm nebo metry, jak dlouho zadanou trasu loď překonává). Porovnej, jak se liší (nebo v čem se shoduje) plavba přes Suezský průplav (https://www.youtube.com/watch?v=2a3hLZJZmlI).

PL1.jpg  PL2.jpg

 

Anglický jazyk                  

Lekce  5

  1. Opakovat slovíčka
  2. Uč str. 57/ cv. 6 a) Přečti si rozhovor a zodpověz na otázku v zadání.
  3. Uč str. 57/ cv. 6 b) Vezmi si tvrdý papír a nakresli na něj své vysněné město a popiš ho větami s použitím vazby (there is/are).
  4. PS str. 47/ cv. 5

Český jazyk

Žáci pokračují v četbě libovolné knihy v rámci Čtenářského deníku, po přečtení knihy vytvoří zápis. Každý žák si vybere 5 vět z knihy, kterou právě čte. Věty přepíše do sešitu mluvnice a určí slovní druhy u všech slov. Dále si vybere z daných vět 5 podstatných jmen a 3 přídavná jména, vypíše si je do sešitu pod vybrané věty a určí mluvnické kategorie. Dále ve větách určí základní skladební dvojici – podmět a přísudek.

Pracovní sešit – Opakujeme češtinu v 6. ročníku (2. díl)

  • 6/10 – všichni žáci by měli mít toto cvičení již hotové, kdo nemá, doplní
  • 6/11
  • 7/13 b, c
  • 8/16 a, b

 

Dějepis

Téma: Palestina

Žáci si doplní zápis z minulé hodiny – vytisknou zápis Palestina a vlepí jej do sešitu, doplní vynechané informace na základě prostudování prezentace Palestina + učebnice str. 57 – 58. V případně, že nemají možnost vytisknout si zápis, přepíší jej do sešitu.

Prezentace: 

https://docs.google.com/presentation/d/12hKfUQdb8Bu-IBU-eAzxTRC_iEwbTpcmHkCt0CQLE60/edit?usp=sharing

 

Palestina

  • ve starověku nebyla státem, ale ___________________
  • žily zde ________________ kmeny
  • => vznikl nový druh náboženství
  • věřily pouze v ______________________________
  • podle tradice jim Bůh předal __________________
  • později označovány jako _____________________
  • kolem roku 1000 př. n. l. vzniklo na území Palestiny _____________________
  • významnými panovníky byli ________________________________________
  • roku 587 př. n. l. babylonský král ______________________ dobyl Jeruzalém => část obyvatelstva do Babylonu
  • roku 539 př. n. l. dobyl perský král ____________________ Babylon a dovolil Židům vrátit se zpět do vlasti
  • v 1. stol. n. l. se oblast Judea stala římskou provincií
  • Židé se proti __________________ bouřili, po porážce se Židé rozptýlili mimo Palestinu = _______________________

 

Téma: Starověký Egypt

Žáci si vytisknou zápis Starověký Egypt a vlepí jej do sešitu, doplní vynechané informace na základě prostudování prezentace Starověký Egypt + učebnice str. 59 – 60, 65 - 69. V případně, že nemají možnost vytisknout si zápis, přepíší jej do sešitu.

Úkol: Každý žák si nakreslí do sešitu pyramidu.

Prezentace:

https://docs.google.com/presentation/d/1nH5fqgcbJGNhRCn4_E-rbn5wy1XWbCdM07oIGrDxPlw/edit?usp=sharing

STAROVĚKÝ EGYPT

PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD

  • Nejúrodnějším místem údolí _____________________
  • Využívali přirozené ____________________, později budovali soustavy ________________________________
  • Pěstovali: ___________________________________________________
  • Chovali: ____________________________________________________
  • Vyráběli __________________ nádoby pomocí hrnčířského kruhu, znali __________________________ pece
  • Znalost tkalcovství, látky převážně lněné
  • Ovládali kovotepectví, kovolitectví, výborní stavitelé
  • Zdatní _______________________

 

NÁBOŽENSTVÍ

  • Uctívali velké množství bohů = _______________________________
  • Většina z nich byla zpodobňována s hlavou _____________________
  • Posvátná zvířata: krokodýl, kočka, sokol,..
  • Faraon = egyptský _________________ = ztělesněný ________________

 

MUMIFIKACE

  • Věřili, že dokud se tělo nerozpadne, přebývá v něm _________________
  • Do hrobů přidávali ______________________ denní potřeby
  • Mumifikace je složitý proces, musely se odstranit ___________________ z těla, zbavit tělo všech tekutin, tělo se ___________________________, obalovalo do ______________________
  • Díky mumifikaci získali výborné lékařské znalosti

 

PYRAMIDY

  • Nejvýznamnější stavební ___________________ Egypta
  • Nejprve stupňovité, poté ____________________
  • Stavitelé: otroci + v období záplav rolníci
  • Účel: _________________________________________
  • Příklady: Džoserova – nejstarší, Cheopsova – největší
  • Sfingy – tvorové s ______________ hlavou a ____________ tělem

 

PÍSMO

  • Obrázkové = ________________________
  • Rozluštil je ________________________ – Rosettská deska
  • Psali na kamenné desky, ____________________