Pracovní činnosti nám přinesly neobvyklou činnost. Rozdělili jsme se opět do skupin, od paní učitelky jsme dostali balicí papír, který jsme pokrčili, aby nám připomínal skálu. Rozdali jsme si dřevěné uhlí, které jsme pomocí kamene odštěpovali a drtili. Sítko nám zase umožnilo vzniklý materiál prosít a následně smíchat s lepidlem. Touto hmotou a vlastními prsty jsme na „skálu“ malovali pravěká zvířata, někdy i se samotnými lovci.
V hudební výchově jsme si vyprávěli o tom, že i pravěcí lidé se těšili vlastní hudbou a měli své hudební nástroje, ty jsme se pokusili nakreslit.
Jak vypadal pračlověk? Čím se živil? Kde bydlel? Uměl rozdělat oheň? Jak zvládl zabít mamuta? Všechny tyto a mnohé další zvídavé otázky našich čtvrťáků byly zodpovězeny v rámci výuky vlastivědy. Žáci si ve vlastivědě a výtvarné výchově také vytvořili svůj obrázkový projekt na téma Pravěk, který doplňovali i informacemi z jiných vyučovacích předmětů. Konečná díla byla opravdu velmi zdařilá a plná nových informací. Abychom se do pralidí ještě více vžili, pokusili jsme se také pomocí kamenů, klacků a motouzu vyrobit pravěké nástroje. Žáky to velmi bavilo a do práce se pustili s opravdovým nadšením. Zkusili si, že ani výroba těchto primitivních nástrojů není úplně jednoduchá a o to větší radost měli ze svých výrobků.