Minulý týden se nesl v duchu projektového vyučování. Druháci se věnovali tématu s názvem ŽIVOTOSPRÁVA. Objevili mnoho nových informací o lidském těle, pomocí odhadu a měření zkoumali, kolik metrů střev se nachází v těle člověka, jak se liší chrup dětí a dospělých nebo kolik máme krve. Také pracovali s nejrůznějšími číselnými údaji.
Mezi aktivity, které se dětem líbily, byly ty související s našimi smysly. Potrápili jsme naši paměť, zapojili jsme chuť, čich, hmat, zrak i sluch.
Také jsme využili naše zkušenosti z dřívějška. V týmech, které si vymyslely vlastní jména (např. krabice, jeleni, žraloci, tornáda, sluníčka, pandy) naši druháci třídili a popisovali, co všechno je pro člověka zdravé či nezdravé. Vzájemně si vysvětlovali, jaký je význam očkování nebo otužování a dokázali vymyslet mnoho příznaků, které naznačují příchod nemoci.
Na druháky čekaly úkoly z oblasti českého jazyka, matematiky, prvouky, ale ve skutečnosti se prolínaly všemi předměty.
Že je lidské tělo důmyslné zařízení a všechno souvisí se vším, to pochopili díky modelům lidského těla a lebky. Páteční den se snažili zúročit své poznatky a využít je při řešení úkolů na iPadech.
Snad se jim získané zkušnosti a znalosti budou hodit v praktickém životě.