V tomto týdnu u nás druháků probíhal projekt zaměřený na dopravu a vše, co s ní souvisí. A že to byl týden opravdu pestrý a zábavný.
Projekt jsme zahájili příběhem O semaforu, který nechtěl cvičit. Následovala šibenice, ve které jsme vyluštili, o čem tento týden vlastně bude. Povídali jsme si o druzích semaforu, skládali verše básničky o autě podle dějové posloupnosti příběhu. V matematice jsme počítali slovní úlohy o dopravě a rozhodovali, která auta překročila nejvyšší povolenou rychlost v obci.
Úterý bylo zaměřeno na dopravní značky. Aby se nám lépe a efektivněji pracovalo, vzali jsme si na pomoc iPady, na nichž jsme plnili kolekce úloh na porozumění textu, třídění informací a počítání v aplikaci LearningApps. V prvouce jsme si prošli pravidla silničního provozu a rozhodovali jsme, kdo se z lidí na obrázku chová na silnici správně a kdo ne. Ve výtvarce a praktických činnostech nastal čas na pohyb v oblacích a každý z nás si k němu vyrobil vlastní horkovzdušný balón.
Středa byla zaměřena na jízdní kolo. Příběh o kole z knihy Mikulášovy patálie nám hned na začátku trošku zamotal hlavu, když jsme k němu museli vymýšlet vhodný název. Následovala osmisměrka, kde jsme měli vyhledat slova označující výbavu jízdního kola. V matematice jsme se opět zaměřili na slovní úlohy, tentokrát byly zaměřeny na cyklisty. V hudební výchově jsme si poslechli vtipnou písničku o pivním jeepu a nakreslili k němu velmi pěkné obrázky. Na konci dne jsme poznávali zvuky dopravních prostředků a na závěr jsme je řadili podle abecedy.
Ve čtvrtek jsme si opět půjčili iPady a plnili úkoly zaměřené na porozumění textu. V matematice jsme v LearningApps plnili kolekci příkladů, dostihových závodů, puzzlíků a slovních úloh. Nechyběly ani naše oblíbené autobusy. V tělocviku jsme spojili pohyb s matematikou a hráli hru na vlaky. Jednotlivé vagónky za sebou museli seřadit příklady. Hra nás nadchla natolik, že jsme s ní nechtěli přestat. Den jsme zakončili vtipnými básničkami o autech konkrétních značek, ke kterým jsme připojovali jejich loga.
V pátek jsme si zopakovali společně značky aut a jejich loga. Tentokrát už byly úkoly záludnější, zvlášť když se jednalo o značky jako Daewoo, SsangYong, Tesla nebo Bentley. Jednu z vtipných básniček jsme si přepsali do sešitu, abychom na náš projekt nezapomněli. Naši znalost dopravních značek jsme dokázali jejich dokreslováním podle osové souměrnosti. Aby toho nebylo málo, v angličtině jsme naučili pojmenovávat tradiční i netradiční dopravní prostředky, jako například hot-air balloon nebo submarine.
Celý týden jsme si moc užili a už se těšíme na další projekty, které nás v tomto školním roce ještě čekají.