Žáci osmé třídy se zapojili do ověřování výukové lekce a výukových pomůcek připravených Vzdělávacím a informačním střediskem Bílé Karpaty v rámci projektu K prameni poznání aneb jak informovat o prostředí. Tentokrát jsme se zaměřili na téma extrémního počasí a změn klimatu.
Osmáci se učili pracovat s daty, porovnávali grafy teplot a srážek v jednotlivých letech, hledali souvislosti a rozdíly a učili se odečítat a interpretovat informace z grafů. Díky tomu si uvědomili, že klimatické změny nejsou jen abstraktní pojem, ale lze je doložit konkrétními údaji a pozorováními.
Součástí lekce byla také tvořivá aktivita blackout poetry, která žákům umožnila pracovat s tématem změn klimatu uměleckou formou. V další části se zaměřili na mimořádné situace spojené s extrémním počasím – povodně, vlny veder, ledové bouře či tornáda – a přemýšleli, jak se v těchto situacích správně zachovat. Prakticky si vyzkoušeli i sestavení evakuačního zavazadla, které by mohlo pomoci při nečekané události.
Tato lekce žákům ukázala, jak důležité je porozumět klimatickým souvislostem, rozvíjet kritické myšlení a umět reagovat na mimořádné situace. Výuka zaměřená na globální environmentální témata pomáhá žákům lépe chápat svět kolem sebe a vede je k odpovědnému přístupu k přírodě i společnosti.