Týden 22. - 26. 6. 2020
Milí šesťáci,
máme před sebou poslední týden tohoto školního roku. Na tento týden pro Vás již nebudeme vkládat žádné nové úkoly. Využijte proto tento týden k opakování učiva a dokončení úkolů, které Vám chybí. Pokud budete potřebovat s něčím pomoct nebo se na něco zeptat, napište mi. V pátek se na Vás budu moc těšit.
Mějte se krásně :)
Vaše třídní učitelka Romana Bartlová
Týden 15. - 19. 6. 2020
(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)
Český jazyk
Milí šesťáci,
zdravím Vás po týdnu.Přikládám úkoly do českého jazyka na tento týden. Pravidelně prosím sledujte web školy, úkoly budou vkládány průběžně. Vypracované úkoly mi prosím posílejte k nahlédnutí.
Mějte se krásně.
Vaše třídní učitelka Romana Bartlová
úkoly_15.-19.6.doc, úkoly_15.-19.6.pdf
Matematika
Týden 8. - 12. 6. 2020
(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)
Český jazyk
Milí šesťáci,
zdravím Vás, kteří jste zůstali doma.Přikládám úkoly do českého jazyka. Pravidelně prosím sledujte web školy, úkoly budou vkládány průběžně. Vypracované úkoly mi prosím posílejte k nahlédnutí.
Mějte se krásně.
Vaše třídní učitelka Romana Bartlová
úkoly_8.-12.6.docx, úkoly_8.-12.6.pdf
Matematika
delitelnost.docx, delitelnost1.pdf
Anglický jazyk
Zdravím svoje angličtináře, kteří zůstali doma. Mám pro Vás úkol na zbytek dnů školního roku.
Otevřete si tento odkaz https://www.anglinaplus.cz/gramatika-trenink/cviceni-podle-ucebnic-project/ a vyzkoušejte si, zda ovládáte učivo probraných lekcí 1 – 5. Zaměřte se tedy na cvičení z Projectu 1. Zapište si, které lekce jste zopakovali a napište mi, zda Vám učivo jde nebo jste měli obtíže.
Have a nice week!
Jana Stránská
Týden 1. - 5. 6. 2020
Milí šesťáci,
zanedlouho se někteří z Vás vrátí do školy a my se na Vás všechny budeme moc těšit! Pomalu se nám blíží začátek dalšího týdne a s ním i nové úkoly. Věřím, že toto téma Vám bude velmi blízké a úkoly související s tímto tématem Vás budou bavit. Napadá Vás, jaké téma by nás mohlo čekat? Je to téma Místo, kde žijeme :)
Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Mějte se krásně.
úkoly_místo, kde žijeme.docx, úkoly_místo, kde žijeme.pdf
Týden 25. - 29. 5. 2020
Milí šesťáci,
venku je krásně, a proto by byla škoda nevyrazit někam na procházku, třeba do lesa! A právě toto téma Vás bude provázet v příštím týdnu v jednotlivých předmětech - téma LES. Věřím, že se při vypracovávání úkolů nejen dozvíte něco nového, ale bude Vás toto téma i bavit :) Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Mějte se moc hezky :)
Týden 18. - 22. 5. 2020
Milí šesťáci,
čekají na Vás další úkoly, tentokrát na téma Vesmír. Věřím, že se při vypracovávání úkolů dozvíte i nějaké zajímavosti. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Mějte se krásně!
úkoly_vesmír.docx, úkoly_vesmír.pdf
Týden 11. - 15. 5. 2020
Milí šesťáci,
máme za sebou další týden a tématem domácích úkolů pro příští týden budou Peníze. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.
Mějte se moc pěkně :)
úkoly_peníze.docx, úkoly_peníze.pdf
Týden 4. - 7. 5. 2020
Milí šesťáci,
po týdnu Vás opět všechny zdravím. V průběhu následujícího týdne se zaměříme na úkoly, které budou tentokrát souviset s tématem Rodina. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.
Pokud budete mít chuť, budu ráda, když mně napíšete, jak se Vám daří a jak trávíte volné chvíle, když zrovna neplníte zadané úkoly.
Mějte se krásně :)
úkoly_rodina.docx, úkoly_rodina.pdf
Týden 27. - 30. 4. 2020
Milí šesťáci,
zdravím Vás opět po týdnu. Jaro už je v plné síle a nejde si nevšimnout, jak je všechno kolem krásně rozkvetlé. Proto neváhejte, vezměte si foťáky nebo mobily, a vyrazte tuto krásu zachytit. S fotkou se pak zapojte do soutěže, kterou naše škola spolupořádá.
Tento týden nás čeká téma Čokoláda. Doufám, že máte čokoládu všichni rádi a plnění "čokoládových úkolů" Vás bude bavit. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.
Mějte se moc hezky :)
úkoly_čokoláda.docx, úkoly_čokoláda.pdf
Týden 20. - 24. 4. 2020
Milí šesťáci,
v průběhu příštího týdne na Vás čekají úkoly související s Římem. Věřím, že se při vypracovávání úkolů dozvíte i nějaké zajímavosti a bude Vás plnění římských úkolů bavit.
Vzhledem k tomu, že se již do konce školního roku do školy nevrátíte, budeme pokračovat v dálkové formě výuky jako doposud. Proto Vás prosím, pokud máte možnost, posílejte vypracované úkoly k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.
Pro ty z Vás, kteří by chtěli zhlédnout zajímavá videa, nabízí maminka Veronika videa Tvořivé byliny dětem.
https://www.youtube.com/channel/UCNIpFfbFCs0z9i1aCRnNbkg
Mějte se krásně :)
Týden 13. - 17. 4. 2020
Milí šesťáci,
úkoly na příští týden se budou tentokrát týkat času. V případě, že budete potřebovat s něčím poradit, kontaktujte mě nebo daného vyučujícího.
Mějte se moc pěkně a ať se Vám daří :)
Týden 6. - 10. 4. 2020
Milí šesťáci,
jaro již začalo, i když v úterý to tak moc nevypadalo. A pomalu se nám blíží Velikonoce, a proto na Vás čekají příští týden úkoly týkající se zvyků a tradic o Velikonocích v ČR. V odkazu níže máte připravené úkoly z jednotlivých předmětů. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte mě nebo daného vyučujícího.
Týden 30. 3. - 3. 4. 2020
Milí šesťáci,
v příštím týdnu Vás budou čekat úkoly týkající se přírody. V odkazu níže máte připravený pracovní list na téma Příroda. Pokud máte možnost, tak si pracovní list vytiskněte, v případě, že tuto možnost nemáte, vypracujte cvičení na papír. Poté pracujte na úkolech v rámci jednotlivých předmětů, které taktéž souvisí s přírodou.
Týden 23. - 27. 3. 2020
Zeměpis
Za pomocí získaných informací z minulého týdne vytvoř křížovku, jejíž všechny pojmy se budou týkat hydrosféry = tajenka i otázky musí souviset s hydrosférou. Tajenka musí mít minimálně pět písmen. Křížovku můžeš narýsovat na čistý papír, můžeš využít čtverečkovaný papír, ti zdatnější mohou vytvořit křížovku v počítači. Křížovku vytvoř tak, aby byla rovnou vyplněna s vyznačenou tajenkou. Na každý řádek křížovky musí být jednoznačná odpověď. K tajence musí být napsáno, co má vyjít. K vytvoření křížovky můžeš využít pojmů z knížky, názvy řek, jezer, atd. Vzor křížovky posílám. Tuto křížovku si přepiš do sešitu a vyřeš.
Křížovka musí být tvoje vlastní práce. Pokud máš možnost, tak mi vytvořenou křížovku pošli na mail: a.tuhycek@zsvelehrad.cz. Pokud budeš vytvářet křížovku na papír, tak ji klidně vyfoť a pošli.
Český jazyk
Žáci si vyberou a přečtou jeden z příběhů z knihy Staré řecké báje a pověsti od Eduarda Petišky. V online formě přikládám knihu níže. Do sešitu literatury každý žák napíše název knihy, autora, název zvoleného příběhu, hlavní postavy, stručný děj a krátké hodnocení (co se mu na příběhu líbilo/nelíbilo). Na základě přečtení příběhu napíše 3 znaky typické pro báje. Dále si každý vybere 5 podstatných jmen a 5 přídavných jmen z daného příběhu, která si vypíše do sešitu a určí mluvnické kategorie. U dvou podstatných jmen provede rozbor stavby slova (předpona, kořen, přípona, koncovka). Vypíše si 3 podstatná jména a napíše k nim antonyma (slova protikladná).
Dějepis
Téma: Starověký Egypt
Žáci si znovu přečtou text v učebnici str. 65 – 69 a poté si do sešitu každý žák napíše, k jakému účelu sloužily pyramidy. Zkusí si vzpomenout na Mezopotámii a typickou stavbu zikkurat (učebnice str. 54). Následně tyto dvě stavby porovná a napíše, v čem se od sebe odlišují. Mají něco společného? Na závěr si vyhledají a napíší si do sešitu 3 zajímavosti týkající se egyptských pyramid.
Angličtina
1. Dokončení domácích úkolů z minulého týdne
2. Projekt Egypt - Vytvoř obrázkový slovník k tématu Egypt!
Postup
· Nalistuj si v učebnici dějepisu nebo na internetu nebo v jakékoliv encyklopedii kapitoly o Egyptu.
· Vyber si dvacet zajímavostí – stavby, předměty, osoby, zvířata…
· Vezmi si papír a vybrané pojmy na něj nakresli nebo nalep.
· Poslední krok – pod obrázky napiš jejich anglické názvy
Pokud ti cokoliv není jasné, můžeš se na mě obrátit prostřednictvím školního mailu – j.stranska@zsvelehrad.cz
Matematika
Fyzika
Název fyz. veličiny |
Značka fyz. veličiny |
Základní jednotka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A teď pár příkladků na čas, stačí napsat jen výsledek:
Přírodopis
Pomocí textu v učebnici, informací na internetu nebo odborné literatuře se pokus najít a opravit pět chyb v textu a opiš opravený text do sešitu.
Motýli
- tři páry křídel pokrytých barevnými šupinkami - barvy pomáhají zastrašovat nepřátele nebo přitahovat partnery.
- denním motýlům se říká můry
- larvy se nazývají ponravy a jsou velmi žravé
- mají dlouhý sosák, kterým sají sladký pyl z květů
- náš největší motýl je Babočka osiková
Potom napiš tři různé druhy našich denních a tři různé druhy nočních motýlů.
Vyber si jednoho motýlího škůdce a napiš, čím škodí.
Zjisti, jaký hospodářský význam pro člověka má Bourec morušový a napiš o něm nějakou zajímavost..
Týden 16. - 20. 3. 2020
Matematika
Fyzika
Úkol:
V průběhu jednoho dne pravidelně měř teplotu vzduchu v každou celou hodinu. Začni v 8.00 a poslední měření proveď v 18.00.
Zpracování:
Čas [h] |
8.00 |
9.00 |
10.00 |
11.00 |
12.00 |
13.00 |
14.00 |
15.00 |
16.00 |
17.00 |
18.00 |
Teplota [°C] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
z grafu urči, maximální a minimální teplotu, vypočítej teplotní rozdíl těchto teplot
Přírodopis
Pomocí informací z internetu, učebnice, odborných knih, se pokuste vypracovat list A4 na téma Dvoukřídlí – jedná se o řád hmyzu. Objevte, co obnáší život komárů a jaký význam pro vědu má zástupce Drosophila melanogaster – těmto dvěma zástupcům věnujte polovinu listu. Kreativitě se meze nekladou, můžete psát, kreslit, tisknout, lepit. Ve škole pak práci představíte spolužákům.
Zeměpis
Projděte si učebnici str. 57 až 66 (hydrosféra) a zkus si odpovědět na otázky, které jsou vždy na koci kapitoly (Otázky a úkoly). Pokud nebudeš vědět odpověď, vrať se zpátky do textu a odpověď si vyhledej. Na základě přečtených materiálů zkus vypracovat pracovní listy PL1 a PL2. Není nutné pracovní listy tisknout. Stačí odpovědi zapisovat do sešitů.
Podívej se na video o Panamském průplavu (https://www.youtube.com/watch?v=shWrzvNGLdw). Využij znalosti Anglického jazyka a zapiš si do sešitu, co se na videu v průběhu 5 minut odehrává (odkud kam loď pluje, jakou výšku překonává – musíš si Ft=stopy převést na cm nebo metry, jak dlouho zadanou trasu loď překonává). Porovnej, jak se liší (nebo v čem se shoduje) plavba přes Suezský průplav (https://www.youtube.com/watch?v=2a3hLZJZmlI).
Anglický jazyk
Lekce 5
Český jazyk
Žáci pokračují v četbě libovolné knihy v rámci Čtenářského deníku, po přečtení knihy vytvoří zápis. Každý žák si vybere 5 vět z knihy, kterou právě čte. Věty přepíše do sešitu mluvnice a určí slovní druhy u všech slov. Dále si vybere z daných vět 5 podstatných jmen a 3 přídavná jména, vypíše si je do sešitu pod vybrané věty a určí mluvnické kategorie. Dále ve větách určí základní skladební dvojici – podmět a přísudek.
Pracovní sešit – Opakujeme češtinu v 6. ročníku (2. díl)
Dějepis
Téma: Palestina
Žáci si doplní zápis z minulé hodiny – vytisknou zápis Palestina a vlepí jej do sešitu, doplní vynechané informace na základě prostudování prezentace Palestina + učebnice str. 57 – 58. V případně, že nemají možnost vytisknout si zápis, přepíší jej do sešitu.
Prezentace:
https://docs.google.com/presentation/d/12hKfUQdb8Bu-IBU-eAzxTRC_iEwbTpcmHkCt0CQLE60/edit?usp=sharing
Palestina
Téma: Starověký Egypt
Žáci si vytisknou zápis Starověký Egypt a vlepí jej do sešitu, doplní vynechané informace na základě prostudování prezentace Starověký Egypt + učebnice str. 59 – 60, 65 - 69. V případně, že nemají možnost vytisknout si zápis, přepíší jej do sešitu.
Úkol: Každý žák si nakreslí do sešitu pyramidu.
Prezentace:
https://docs.google.com/presentation/d/1nH5fqgcbJGNhRCn4_E-rbn5wy1XWbCdM07oIGrDxPlw/edit?usp=sharing
STAROVĚKÝ EGYPT
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
NÁBOŽENSTVÍ
MUMIFIKACE
PYRAMIDY
PÍSMO