Projektový týden ve 3. třídě s názvem PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI přinesl soustu zajímavých činností, her i výzev.
Nejprve si žáci ve skupinách vyluštili zašifrovanou zprávu, v níž se skrývalo téma celého týdne. Díky logickému uvažování sami zjistili, že podmínkami pro život jsou VODA, VZDUCH, PŮDA a SVĚTLO A TEPLO ZE SLUNCE. Narýsovali jsme si planetu Zemi a následně na ni zakreslili rozložení jednotlivých podmínek pro život.
Ve skupinách jsme za pomoci odborných textů a tabletů zpracovali plakátky o jednotlivých podmínkách pro život, které následně představili ostatním spolužákům. Práce našich třeťáků obsahovala mimo krásné ilustrace také spoustu zajímavých, mnohdy až vědeckých informací, např. že sluneční světlo je ve skutečnosti elektromagnetické záření.
Při práci s daty o Slunci jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací. Díky Slunci jsme zabředli i do tématu vesmíru, které děti velmi bavilo a zajímalo. I o vodě jsme zjišťovali spoustu zajímavostí. Četli jsme informace z grafu, dle doporučení výživových poradců si každý vypočítal denní příjem vody a porovnávali jsme procentuální podíl vody např. v hlávkovém salátu, brokolici i chlebu.
Mimo jiné jsme zabředli i do fyziky. Proč některá tělesa plavou a jiná se potopí a jak to souvisí s hustotou daného předmětu, jsme si ověřili na zábavném „ledovcovém“ pokusu.
Skutečnost, zda jsou podmínky pro život opravdu důležité, jsme si ověřili i prakticky. Do pěti květináčů jsme zasadili semínka obilí. Proč obilí vyrostlo i pod igelitovým sáčkem? Proč semínka nevyrostla pouze ve vodě? Proč obilí vyrostlo bez zalévání? Proč se v lednici semínkům nedaří? Tak znělo několik otázek, na které jsme společnými silami dokázali po celém týdnu odpovědět.
Týden jsme ukončili návštěvou Živé vody na Modré, kde jsme své znalosti obohatili o praktický pohled na vodu jako podmínku života ryb i plazů.