V rámci pracovních činností jsme se s žáky vydali ven, kde jsme spojili tvořivost, pozorování i spolupráci. Děti se pustily do tvorby land artu – originálních přírodních obrazů a soch z listů, kamínků, šišek, větviček či mechu.
Součástí dne byla také přírodní hledačka. Každý žák měl tabulku se seznamem věcí, které měl v přírodě najít, a místo psacích potřeb používal přírodniny – zabarvil políčko trávou, otiskl mech nebo udělal dírku větvičkou.
Museli tak využít svou fantazii, zručnost i důvtip, aby našli způsob, jak si s úkoly poradit i bez běžných pomůcek.
Celá aktivita rozvíjela kreativitu, spolupráci, vnímání detailů, šetrný vztah k přírodě a schopnost poradit si v nezvyklých situacích. Děti si odnesly nejen krásné výtvory, ale i zážitek z toho, že příroda může být tím nejlepším místem k učení i tvoření.