Zábavná matematika trochu jinak: kreslení podle geometrických pokynů
V hodině matematiky jsme si vyzkoušeli netradiční a zábavnou aktivitu, která rozvíjela nejen naši představivost, ale i schopnost přesně se vyjadřovat a spolupracovat. Děti pracovaly ve dvojicích – jeden žák měl před sebou obrázek složený z geometrických tvarů a jeho úkolem bylo ho co nejpřesněji popsat druhému, který podle jeho pokynů obrázek kreslil. Háček byl v tom, že „navigátor“ nesměl ukazovat rukama a kreslíř obrázek předem vůbec neviděl.
Aktivita nás naučila, jak důležité je pečlivě volit slova, přemýšlet nad tím, co a jak říkáme, a zároveň naslouchat druhému. Děti si u toho užily spoustu legrace, některé popisy byly opravdu výzvou – například když bylo potřeba vysvětlit, kam přesně umístit trojúhelník nebo jak velký má být kruh.
Všichni jsme se shodli, že to byla skvělá zkušenost, která nám ukázala, že matematika může být i zábavná a plná tvořivosti. Děti aktivitu hodnotily velmi pozitivně a už se těší na další podobné úkoly!