Žáci 9. třídy se ve výtvarné výchově pustili do neobvyklého úkolu – měli zamaskovat 23 papírových motýlů tak, aby dokonale splynuli s prostředím školních chodeb. Pracovali s různými výtvarnými technikami, pečlivě vybírali odstíny, míchali barvy a kombinovali pastelky, aby co nejvěrněji napodobili okolní textury, barvy i stíny.
Do akce se následně zapojili žáci 1. a 2. třídy, kteří se proměnili v badatele a snažili se všechny skryté motýly najít. Ukázalo se ale, že někteří motýli byli maskovaní tak dokonale, že se mladším dětem nepodařilo objevit je všechny!
Propojili jsme tak výtvarnou výchovu s prvoukou – mladší děti si vyzkoušely, jak těžké může být v přírodě odhalit živočicha, který je dokonale přizpůsobený svému prostředí. A starší žáci si naopak uvědomili, jak důležitou roli hraje detail, pozorování a výtvarná přesnost.