Pedagogická rada v úterý odpoledne uzavřela 1. pololetí tohoto školního roku. Již dříve jsme zákonné zástupce žáků přes systém Bakalář informovali, že naše škola bude hodnotit tak, jak jí to dovoluje školní řád, známkami.
S blížícím se vysvědčením se aktuálně v českém školství skloňuje Formativní hodnocen. Hodnocení ve formativní funkci však na vysvědčení nepatří, vysvědčení totiž ze své podstaty plní funkci sumativní, což je zcela v pořádku. Vysvědčení je zhodnocení učení žáků zpětně za dané pololetí. Jde o hodnocení konečné, které už žák nemůže ovlivnit, a informuje o tom, do jaké míry splnil kritéria za určité období – to jsou typické znaky sumativního hodnocení. Dle školského zákona se na vysvědčení využívá klasifikace, slovní hodnocení nebo kombinace obou předchozích způsobů.
Naše škola začala od tohoto školního roku využívat formativní hodnocení a vlastní sebehodnocení žáků, jako nástroj ke zlepšení a motivaci samotných žáků. První formativní hodnocení jsme žákům zprostředkovali po prvním návratu do školy z distanční výuky. Sami žáci pak hodnotili svoji práci. Od tohoto způsobu dalšího hodnocení /mimo tradiční známky/ určitě nebudeme upouštět. Vyučující absolvují školení na téma hodnocení a formativní hodnocení. V této oblasti jsme nováčci, ale snažíme se, učíme se.
A věříme, že to všem třem stranám / žák - učitel - rodič/ bude ku prospěchu.