Pan učitel Pavel Pospíšil pojal čtvrtý projektový den originálně – zaměřil se na zvuk a hudbu, protože právě vzduch je nezbytný pro šíření zvuku. Bez něj by hudba ani obyčejné slovo nemohly existovat. A tak se žáci nejen bavili, ale i prakticky objevovali, jak zvuk funguje.
Zpívali píseň Hlavně, že jsme na vzduchu s doprovodem na kytaru i s nahrávkou, zkoumali šíření zvuku, rozdíly mezi tóny a hluky, a dokonce si prakticky ukázali vlnění ve vodě i na laně. Společně počítali rychlost zvuku ve vzduchu a ve vodě a poznávali hudební nástroje podle zvuku.
Nechyběly ani interaktivní aktivity – kvízy v aplikaci Kahoot a WordWall, úkoly v LearningApps a týmová hra s hudebním pexesem. Děti si vyrobily vlastní hudební nástroj – Kazoo, hrály na sklenice s vodou, bubnovaly na neviditelné Pocket drums i na opravdové Djembe s doprovodem na kytaru.
Zlatým hřebem byla vokálně-instrumentální hra na známé písně s videodoprovody z YouTube a zpěv do mikrofonu. Projektový den byl plný radosti, tvořivosti a hudby – zkrátka hlavně, že jsme na vzduchu!