Základní škola Velehrad

30. 4. Blahoslav

Zítra: Svátek práce
Drobečková navigace

Úvod > Kontakt > Aktuality > Postřehy vyučujících z prvního období distanční výuky

Postřehy vyučujících z prvního období distanční výuky



Když jsme v září ověřovali spojení vyučujících a rodin žáků, věřili jsme, že kamery a naše spojení on – line využijeme jen při nemoci žáků nebo vyučující, jak se v několika případech stalo. Člověk míní, ale život mění. Od prvního dne, kdy se uzavřely školy, jsme začali vyučovat distančně, kombinujeme on- line výuku se samostatnou prací. Spojili jsme se se všemi žáky školy, ti se účastní výuky. Zapůjčili jsme techniku žákům pro on – line výuku v 15 případech. Vyučujeme ze školy, učitelé tady mají velmi kvalitní připojení, pomůcky a možnost vzájemného sdílení zkušeností – stále i my se můžeme učit nové věci, které nám nabízí Teams, přes který škola s žáky komunikuje. Všichni žáci mají školní e-maily, přes které mohou také požádat o radu, vysvětlení nebo spojení se s vyučujícím.

Ve všech třídách vyučujeme dle tematických plánů učiva pro tento školní rok. Učitelský tým pravidelně vyhodnocuje výuku a sdílí svoje postřehy z výuky.

Postřehy z distanční výuky:

·        Internetové spojení ve škole je kvalitní, funguje bez problémů i ve chvílích, kdy jsme spojeni všichni (tedy cca 20 lidí). Žáci se připojují pravidelně, chápou, že se jedná o povinnou výuku.

·        Do výuky si vyučující připravují prezentace, kde žáci najdou zápisky, úkoly, cvičení nebo zajímavé úkoly, aby žáci pouze neseděli a nebyli pasivními účastníky výuky /ne vždy se to podaří/

·        Využíváme i chatu, do kterého píšeme správná řešení apod

·      Žáci v jedné třídě domácí úkoly posílají na WhatsApp /zůstalo z loňska/ a vyučující jim poskytuje zpětnou vazbu. Vyšším ročníkům úkoly většinou učitelé nahrají na Teams nebo je najdou na webových stránkách školy v odkazu Výuka – konkrétní třída. Jedná se o samostatnou práci.

·    Vyučování distanční formou se vcelku osvědčilo. Žáky v jednotlivých ročnících  si  můžeme rozdělit na skupiny. V jedné skupince tak pracuje méně dětí, když je hodina půlená, tak musí být žáci více ostražití, pracují rychleji. Skupina, která nemá on-line výuku, má připraven pracovní list nebo úkol, který posílá ke kontrole.

·        Materiály žákům připravují vyučující předem, třídy 2. stupně je mají zadané v Teamsech a jsou dostupné i po hodině (pro případ, že by se k práci potřebovaly vrátit).

·        Osvědčilo se nespěchat, dávat prostory pro otázky, nechat reagovat žáky.

·        Nemožnost přímého sociálního kontaktu, který chybí žákům i vyučujícím, rychlost ověření pochopení učiva a zpětná vazba je zdlouhavější, ne vždy kvalitní technika u všech žáků

·        Je jasné, že on-line výuka nemůže stoprocentně nahradit výuku ve škole.

·       Co je z pohledu vyučujících „nešťastné“, je nemožnost se vidět se všemi žáky. Ne všichni mají kamery, a tudíž nemá učitel přehled, co žák v daný moment dělá, když je na hodině připojena celá třída.

·       I přes všechna úskalí se snažíme vyučovat co nejlépe, cílem je  co největší pochopení  předaných informací žáky, nechceme být pouze „zadavateli“ nové látky.

IMG-20201023-WA0004.jpg


Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4
Silový víceboj
Exkurze druháků u profesionálních hasičů v UH
5 6 7
8 9
Festival Jeden svět
Exkurze v hasičské stanici v Uherském Hradišti
10 11
Budou z nás hasiči?
12 13 14
15
Cyklistou bezpečně!
16
Osmáci v Praze
17
Osmáci v Praze
18
Zápis do 1. třídy v říši zvířat
Osmáci v Praze
19
ZUŠ SLOVÁCKO Talentovky 2024
Erasmus+ a Severní Makedonie
20 21
Teaching and observing classes in Sicily
22
Den Země 2024
Teaching and observing classes in Sicily
23
Teaching and observing classes in Sicily
24
Teaching and observing classes in Sicily
25
Teaching and observing classes in Sicily
26
Návrat do minulosti
Teaching and observing classes in Sicily
27
Teaching and observing classes in Sicily
28
29 30 1 2 3 4 5