Základní škola Velehrad

Fulltextové vyhledávání

9. 8. Roman

Zítra: Vavřinec
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Výuka > 7. třída

7. třída

 

Týden 15. - 19. 6. 2020

(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)

 

Přírodopis

Dnes jsme zopakovali list (vkládám prezentaci + pracovní list, ve kterém si na straně 39. vypracujete cvičení 9 a 10, v pracovním listu z minulého týdne vypracujete cvičení 7). Letouny a kytovce budeme opakovat ve čtvrtek.

List, letouni, kytovci.docxList.pptm

 

Matematika

konstrukce.pdf

obce.pdf

 

 

Týden 8. - 12. 6. 2020

(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)

 

Přírodopis

Zdravím ty z Vás, kteří jsou v pohodlí domova. Tento týden jsem zopakovali kořen a stonek (přikládám prezentace + soubor, ve kterém jsou pracovní listy. Z pracovních listů vypracujete na straně 37. cvičení 2, 3 a dále na straně 38. cvičení 4, 5 a 6).

Kořen.pptxStonek.pptxKořen, stonek.docx

 

Český jazyk 

Přísudek.docxPodmět pracovní list.docxDomácí úkoly.docx

 

Matematika

Ahoj sedmáci, 

zdravím Vás, kteří jste zůstali doma.

V hodinách matematiky budeme postupně opakovat a upevňovat učivo 7. ročníku. Pravidelně prosím sledujte web, úkoly budou vkládány průběžně. Přikládám i výsledky pro kontrolu Vašeho řešení.

celá čísla.pdfzlomky.pdf

 

 Angličtina 

 

Zdravím domácí skupinku a posílám pár posledních úkolů do angličtiny. 

Units 1 - 3 - reading

Units 1 - 3 - writing

 

   

 

Týden 1. - 5. 6. 2020

 

Milí sedmáci,

v příštím týdnu už naskočíme do měsíce června. Pokud sledujete dění ohledně návratu do škol, tak se s některými z Vás možná již brzy setkám a věřte, že se na Vás velmi těším. Přece jenom jsme se nějaký ten pátek neviděli. Nicméně vkládám úkoly na příští týden. Vypracované je zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly klady a zápory

 

 

Týden 25. - 29. 5. 2020

 

Milí žáci, 

v dalším týdnu na Vás čekají úkoly na téma Sport. Věřím, že se při vypracování úkolů dozvíte i nějaké nové informace. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly.docx

 

Fitness exercises at home   -  odkazy 

 

Poslechněte si angličtinu a zacvičte si:

Video for girls

Video for boys

Video for all family

 

Týden 18. - 22. 5. 2020

 

Milí sedmáci,

máme za sebou další týden a tématem domácích úkolů pro následující týden bude Domov a jeho okolí.  Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly.docx

 

Přikládám ještě odkaz, který souvisí s úkolem do anglického jazyka.

Mapa Velehradu.docx

 

Týden 11. - 15. 5. 2020

 

Milí sedmáci,

v příštím týdnu se zaměříte na úkoly, které se budou týkat zemědělství. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly.docx

 

Týden 4. - 8. 5. 2020

 

Milí sedmáci,

týden utekl zase jako voda a je před námi již osmý týden v pořadí, kdy se setkáváme touto formou. Téma, které budete v následujícím týdnu zpracovávat, zní Den Země. Ačkoliv byl již minulý týden, zařadil jsem ho do programu až nyní.  Vypracované úkoly zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud budete mít nějaké dotazy, obraťte se na daného vyučujícího. Mimo jiné doufám, že se máte v rámci možností všichni skvěle :).

 

Úkoly.docx

 

 

Týden 27. - 30. 4. 2020

 

Milí sedmáci,

opět Vás všechny zdravím. Jaro jede na plné obrátky, se kterým jsou spjaty úkoly na příští týden. Věřím, že si s nimi všichni hravě poradíte. Vypracované úkoly zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

Úkoly

 

Nicméně, Vás dále vyzývám k zisku prvenství ve fotografické soutěži, ve které můžete zúročit nejenom své fotografické schopnosti. Podrobnosti najdete v odkazu níže.

Fotografická soutěž.jpg

 

Týden 20. - 24. 4. 2020

 

Milí sedmáci,

během následujícího týdne budete zpracovávat úkoly, které souvisejí s naší státní vlajkou. Proč právě toto téma? Vše se dozvíš v souboru níže :).

Vzhledem k tomu, že se již do konce školního roku do školy nevrátíte, budeme pokračovat v dálkové formě výuky jako doposud. Proto Tě prosím, pokud máš možnost, posílej vypracované úkoly k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

 

Úkoly - státní vlajka.docx

Vlajky zeměpis.bmp

 

 

Dále přikládám odkaz, ve kterém maminka Veronika nabízí videa Tvořivé byliny dětem. Videa jsou zajímavá a můžete je využít při tvorbě herbáře.

 

https://www.youtube.com/channel/UCNIpFfbFCs0z9i1aCRnNbkg

 

 

Týden 13. - 17. 4. 2020

 

Milí sedmáci,

vkládám úkoly na příští týden. Pokud budete chtít s něčím poradit, opět kontaktujte daného vyučujícího. Zdali sleduje dění kolem, tak se situace začíná pomalinku lepšit, tak snad se brzy uvidíme :). Mimo jiné všem přeji krásné Velikonoce :).

 

Úkoly.docx

 

 

Týden 6. - 10. 4. 2020 

 

Drazí sedmáci,

po necelém týdnu vás opět zdravím. V pondělí jsem založil na facebooku skupinu s názvem 7. třída. Ti z vás, kteří jste již členy, máte za úkol přidat i ostatní spolužáky (nemohu některé z vašich spolužáků na FB najít), ať je nás ve skupině opravdu co nejvíce. Skupinu jsem založil z toho důvodu, že nikdo z nás neví, jak dlouho budeme doma a proto si myslím, že by bylo fajn vzájemně komunikovat (ať už se to týká např. fotek, kdy doma pomáháte s něčím rodičům či jak třeba cvičíte domácího mazlíčka). Můžete klidně zasílat videa např. v podobě nějaké výzvy? Samozřejmě v rámci slušnosti a splnitelnosti :).

Pomalu, ale jistě se nám blíží čas Velikonoc. Někteří už možná tuší, že úkoly na příští týden budou spjaty právě s tímto svátkem. Pokud vám nebude z úkolů něco jasné, kontaktujte vyučujícího daného předmětu na email.

 

Velikonoční překvapení.docx

 

 

Týden 30. 3. - 3. 4. 2020

 

Milí sedmáci,

doufám, že i přes situaci, která panuje, se máte skvěle a jste všichni zdraví. Nicméně přikládám odkaz, ve kterém máte úkoly na další týden. V případě, že některému ze zadání nebudete rozumět, kontaktujte daného vyučujícího na jeho školní email, určitě Vám rád odpoví.

 

Úkoly.docx

 

Dále přikládám dlouhodobý úkol do přírodopisu.Jedná se o tvorbu herbáře. Máte na to tedy dostatek času, ale zase moc nezahálejte, jelikož některé rostliny rostou jen v určitém období. Vše potřebné je napsáno v souboru. Kdyby někdo něčemu nerozuměl, tak mne kontaktujte na školní email: d.skrasek@zsvelehrad.cz

 

Herbář.docx

 

 

 

Týden 23. - 27. 3. 2020

 

Zeměpis + informatika

Úkol: Vytvoř křížovku, jejíž všechny pojmy se budou týkat Severní Ameriky = tajenka i otázky musí souviset se Severní Amerikou. Tajenka musí mít minimálně šest písmen. Křížovku vytvoř v počítači v nějakém tabulkovém programu (např. Excel = s ohraničením, textem, …). Křížovku vytvoř tak, aby byla rovnou vyplněna s vyznačenou tajenkou. Na každý řádek křížovky musí být jednoznačná odpověď. K tajence musí být napsáno, co má vyjít. K vytvoření křížovky můžeš využít pojmů jak z přírodních podmínek S. Ameriky, tak i jednotlivých států S. Ameriky (města, zajímavosti, obyvatelstvo, atd). Křížovka musí být tvoje vlastní práce. Pokud máš možnost, křížovku mi pošli jako přílohu na mail a.tuhycek@zsvelehrad.cz.

Vzor křížovky posílám. Tuto křížovku si přepiš do sešitu a vyřeš.

K vytvoření křížovky můžete opět využít OFFICE365. Odkaz na něj najdete na úvodní stránce www.zsvelehrad.cz.

Křížovka

 

Angličtina 

 

Téma: Free time

Napiš 10 až 15 vět o tom, co můžeš a nemůžeš v této době dělat. Použij slovesa can, can´t.

Např.: I can read a book. I can´t go to school.

My daily life – Každý den napiš, co jsi dělal. Napiš do tabulky časový údaj a činnost v minulém čase

                         prostém. Rozsah práce – nejméně 4 věty každý den, šikovnější 8 a více vět.

Např.:

 

Monday

 

 

7.30

 

I had a breakfast.

 

8.00 – 9.10

 

I played the piano.

 

9.30 – 10.00

 

I cleaned my room.

 

Pracovní list - My daily life

 

Český jazyk

Milí žáci, tento týden vás prosím o procvičování tohoto učiva:

- větné členy - pracovní list Pracovní list větné členy.docx

 

- čtenářská gramotnost - pracovní list Čtenářská gramotnost 7. ročník.docx

 

 

Přírodopis 

Milí žáci, vaším úkolem na příští týden bude vytvořit pracovní list na téma KOŘEN (např. takový, jaký jste ode mne obdrželi, když jsme probírali šelmy). Rozsah úkolu bude maximálně na A4 a bude obsahovat minimálně 4 úlohy, přičemž každý typ úlohy bude jiný. Typy úloh nechám na vás, respektive fantazii se meze nekladou, např.: spojování různých pojmů či tvorba křížovky a tak dále. K dispozici máte internet, učebnici, odborné knihy. Jediné co po vás všech chci, je, abyste do jedné z úloh zapracovali metamorfózy kořene. Nechci vidět, že se budou dva listy od dvou různých žáků shodovat! Úkol zasílejte do příštího pátku na můj email: d.skrasek@zsvelehrad.cz. V případě dotazů mne kontaktujte na již zmíněnou adresu.

 

Dějepis

 

1. UČ 86 – 88 Jižní Evropa – Přečti si!

2. Doplň pracovní list a nalep do sešitu nebo opiš.

Pracovní list

 

3. Doporučuji sledovat na Čt 2 (Odpoledka) následující pořady:

Po 13:55 Lucemburkové

St 14:20 Princezny na export

Pá 13:05 Marco Polo: Rozluštěné tajemství

 

Němčina

1. Dokončení domácích úkolů z minulého týdne

2. Opakování slovíček a časování sloves

3. PS str. 28/ cv. 21, 22

 

Matematika 

  • minulý týden jsme si opakovali procenta, tento týden si zopakujeme zlomky a celá čísla
  • příklady počítej do sešitu, učebnice aritmetika str. 52/cv. 7 – 10 – z každého cvičení stačí udělat tři libovolné příklady, pokud máš pocit, že ti počítání dělá problém, můžeš procvičit na více příkladech
  • postupně počítej příklady (po sloupcích) a podle dolních dešifrovacích tabulek přiřaď k výsledku písmeno (stačí napsat šifru)
   

- 28 + (- 35) =

- 36 – 28 =

- 42 + 78 =

29 + (- 49) =

19 – (+ 28) =

- 83 – (- 100) =

- 49 + 42 =

23 – (- 47) =

- 23 – 24 =

- 93 + 0 =

88 – (+ 100) =

- 4 – 3 =

- 45 – 45 =

- 35 + 35 =

   

- 4 – 5 =

52 – 60 =

- 48 + 36 =

- 92 – (- 84) =

- 16 + 86 =

3 – 50 =

- 7 – 30 – 27 =

36 – 40 + (- 3) =

- 30 – (40 – 57) =

(46 – 28) – 28 =

- 26 + 74 – 83 + 26 =

(- 7 – 46) – (- 8 + 35) =

(- 15 + 39) – (- 22 + 15) =

26 – (45 – 29) + 23 =

 

 

A

Á

E

I

O

U

H

CH

K

R

D

T

N

- 7

36

0

- 47

- 8

33

9

31

12

17

-93

-20

-64

 

 

S

Č

Ř

Ě

J

C

Z

P

V

L

Ž

Ú

Š

- 10

30

80

- 80

- 90

1

- 63

- 9

70

- 12

73

- 13

10

Jestli budeš mít chuť, tak si můžeš vymyslet svoji šifrovací tabulku a příklady. Tímto způsobem můžeš spolužákům nebo mně poslat nějaký vzkaz.

 

Fyzika 

  • minulý týden jsme si procvičili fyzikální úlohy na výpočet tlaku, pro kontrolu jsou tady výsledky

Výsledky: 60 Pa, 1,8 KPa, 2,1 kN, 2639 Pa, 240 KN, 125 kN, 5 208 Pa

  • tento týden si uděláte domácí laboratorní práci – změříme, jakým tlakem působíme na podložku, do sešitu vypracuj protokol, podle následujícího postupu, vše zapisuj, doplňuj:

napiš nadpis: Domácí laboratorní práce – Jakým tlakem působím na podložku

Příprava: (nepiš zadání 1. a 2., ale jen odpověď)

  1. Napiš vztah pro výpočet tlaku, základní jednotku a veličiny pojmenuj.
  2. Napiš vztah pro výpočet gravitační síly a veličiny pojmenuj.

Pomůcky: čtverečkový papír (sešit fyziky), váha

Postup:

  1. Na čtverečkový papír obkresli jedno svoje chodidlo.
  2. Zvýrazni obrys chodidla na čtvercové síti a vypočítej obsah chodidla. (jeden čtvereček má obsah 25 mm2, 4 čtverečky = 1 cm2)
  3. Vypočítej gravitační sílu, kterou jsi přitahován k zemi.
  4. Vypočítej, jakým tlakem působíš na podložku, pokud na zemi stojíš jednou nohou a jakým tlakem působíš na podložku, pokud na ni stojíš oběma nohama.

Řešení:

Moje hmotnost je: m= …………………kg

Výpočet síly: F = (vzorec)

                       F = (dosazení)

                       F = (výsledek) N

 

Obsah chodidla: S = ………………...cm2 =……………………….. m2

Výpočet tlaku, pokud stojím na podlaze jednou nohou:

p = (vzorec)

p = (dosazení)

p = (výsledek) Pa = ………….kPa

Tlak, pokud stojím na podlaze oběma nohama:……………………………

 

Závěr: Pokud stojím na podlaze jednou nohou, působím na ni tlakem …………………………………. Pokud stojím na podlaze oběma nohama, působím na ni tlakem …………………………………

 

Týden 16. - 20. 3. 2020

 

Český jazyk: druhy vedlejších vět – viz. pracovní list

Pracovní list

Přírodopis

  • Milí žáci, úkoly, které budete plnit, si můžete vypracovat buď přímo do sešitu, nebo zvláště na papír, který si následně do sešitu vlepíte.
  • Poprosil bych vás, abyste si přečetli str. 82-83 v učebnici (téma květ). Poté jednou kratičkou větou charakterizujte, co je to květ. Následně si překreslete (tužkou J) ze str. 82 obr. 27 (pohlavní orgány květu) a samozřejmě obrázek popište.
  • Pod obrázek odpovězte na otázky č. 3,4 ze str. 84.
  • Následně na str. 83 máte obr. 31, 32. Chci, abyste ke každému květenství našli a poznamenali si alespoň 3 rostliny, příklad: hrozen – rybíz, hroznové víno, konvalinka, dřišťál.
  • V případě dotazů mne kontaktujte na školní email: d.skrasek@zsvelehrad.cz

 

Matematika

  • opakování úloh s procenty – uč. aritmetika str. 133/ 1 -5, úlohy vypočítat do sešitu
  • jednoduché úrokování – z učebnice str. 128- 129, nastudovat pojmy – úrok, úroková míra, jistina, projít ukázkové úlohy a na jejich základě se pokusit vyřešit příklady str. 130/ cv. 1,2,3

 

Fyzika

Procvičování příkladů na výpočet tlaku

Při všech výpočtech vycházej ze známého vztahu (jen pro připomenutí p =  , Fg = m·g). Dbej na dodržování postupu při řešení fyzikálních úloh: výpis fyz. veličin, převody na základní jednotky, vzorec pro výpočet příslušné fyzikální veličiny, dosazení do vzorce, výpočet, k výsledku doplnit jednotku, napsat odpověď. Pokud neznáš nějaké fyz. veličiny, vzorečky, převody využij tabulky, kde všechno najdeš.

Příklady:

  1. Jakým tlakem působí na stůl učebnice s rozměry 20 cm krát 25 cm o hmotnosti 300 g?
  2. Jakým tlakem působí na podlahu muž o hmotnosti 90 kg, když plocha jeho podrážek je 50 dm2?
  3. Lodní plachta má obsah 7 m2. Vítr na ni působí tlakem 0,3 kPa. Jakou silou tlačí vítr loď?
  4. Lyžař s výstrojí má hmotnost 95 kg. Každá jeho lyže je široká 10 cm a dlouhá 180 cm. Jakým tlakem působí lyžař na sníh?
  5. Dno ocelové láhve se stlačeným kyslíkem má obsah 120 cm2, tlak kyslíku v láhvi je 20 MPa. Jakou silou působí kyslík na dno láhve?
  6. Obsah stykové plochy pásů traktoru se zemí je 2,5 m2. Tlak, který způsobuje traktor na zemi je 50 kPa. Jak velkou tlakovou silou působí traktor na zemi?
  7. Buldozer má hmotnost 2,5 t. Každý z jeho pásů je široký 60 cm a země se dotýká na délce 4 m. Jakým tlakem působí na zem?

 

Angličtina

Projekt – Food and drinks

Úkoly: - vytvořit ve wordu jídelní a nápojový lístek (učebnice str. 44,45), zajímavě graficky

               zpracovaný, vymyslete si název restaurace, hlavní jídla, polévky, sendviče, deserty,

               nápoje, ceny v eurech

           - prezentace v PowerPointuHealthy food – zdravé potraviny (ovoce, zelenina…) –

              obrázky a názvy potravin, Recipe - recept – My favorite  meal – oblíbené jídlo,

             ingredients, instructions – ingredience a postup – stručně, může být i obrázek, Food

             from around the word – několik zajímavých jídel z různých zemí – název země –

             název jídla, obrázek. Informace k tématu budou žáci čerpat z učebnice

             (str. 44 – 53) a internetu.

 

Zeměpis + informatika

Dle zadaných plodin (plodiny, které mají původ v Americe) dodělat prezentaci k dané plodině.

Úkol: zpracovat krátkou prezentaci cca 3-4 snímky, úvodní (název plodiny + autor), základní údaje o plodině (odkud přesně pochází, kdy se dostává do Evropy, popis plodiny) + obrázky rostliny a plodu, využití plodiny, zajímavosti.

Pokud máte prezentaci ve škole, napište mi na a.tuhycek@zsvelehrad.cz a já vám prezentaci pošlu. Samotnou prezentaci před třídou si připravte tak, abyste text nečetli, ale dokázali o plodině mluvit a reagovat na jednoduché doplňující otázky. Ti co nemají zadanou plodinu, tak mi napište na výše uvedený mail a já vám nějakou plodinu vyberu.

K vytvoření prezentace můžete využít OFFICE365. Odkaz na něj najdete na úvodní stránce www.zsvelehrad.cz. Přihlašovací jméno je ve tvaru prihlasovaci_jmeno_do_PC@zsvelehrad.cz např. tuhycek.a@zsvelehrad.cz a heslo je vaše heslo do PC ve škole. Nebo můžete taky využít zdarma program LIbreOffice (https://cs.libreoffice.org/download/download/), jehož součástí je taky prezentační program. Připravené prezentace mi můžete ke kontrole posílat na mail.

Jako studijní materiál pro státy Severní Ameriky mohou sloužit stránky ČT, pořad Cestománie, hlavně díly s Kanadou a USA.

Odkaz na stránky: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095875447-cestomanie/dily/severni-amerika/

 

Německý jazyk              

Lekce 2

  1. Opakovat slovíčka a časování sloves
  2. Uč str. 31/ cv. 15 Napiš do školního sešitu. Ke každé osobě nebo zvířeti napiš tři nebo čtyři věty.
  3. Uč str. 33/ cv. 18
  4. PS str.28/ cv. 20

Dějepis                           

  1. S pomocí učebnice (str. 81 a 82) si doplň zápisek z minulé hodiny.
  2. UČ str. 84 – 85 Přečti a doplň následující zápisek. Ten opiš nebo vytiskni a nalep do sešitu.

Východní a střední Evropa

Rusko

  • v polovině 13. stol. útočí na Kyjevskou Rus _________________
  • Rusové jim říkali ________________________
  • vedl je chán Temudžin - ________________________
  • chanát (slovníček str. 86) ______________________________
  • Tataři založili v ruských stepích chanát ____________________
  • Kyjevská Rus jejich nápor z________________________
  • avšak nastalo zpomalení k________________________ a h________________________ vývoje
  • koncem 15. stol. se moskevská knížata R___________________ z jejich vlivu vymanila a začala dobývat i jiná území

 

Polsko a Litva

  • v pol. 14. stol. bylo rozdrobené Polsko opět ________________
  • sever Polska ovládl řád ________________________rytířů, který zde ________________________ pohanské kmeny
  • 1386 se polským králem stal litevský velkokníže ________________________
  • byl pohan, aby se mohl oženit s polskou dědičkou, musel přijmout ___________________
  • přijal tedy jméno V________________________
  • založil Jagellonskou dynastii (bude vládnout i u nás)
  • vytvořil spojením Polska a Litvy __________________stát