Základní škola Velehrad

19. 3. Josef

Zítra: Světlana
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Výuka > Jaro 2020 > 8. třída

8. třída

Týden 8. - 12. 6. 2020

(úkoly pro žáky, kteří se nebudou zúčastňovat pravidelných setkání ve škole)

 

Anglický jazyk

Zdravím svoje angličtináře, kteří zůstali doma. Mám pro vás úkol na zbytek dnů školního roku. Otevřete si tento odkaz https://www.anglinaplus.cz/gramatika-trenink/cviceni-podle-ucebnic-project/ a vyzkoušejte si, zda ovládáte učivo z let minulých. Zaměřte se na cvičení z Projectu 1 a 2. Zapište si, které lekce jste zopakovali a napište mi, zda vám učivo jde nebo jste měli obtíže.

So have a nice week! Andrea Olbertová

 

Matematika

úkoly (pdf)

 

Český jazyk

Domácí úkol, přísudek (PL), podmět (PL)

 

Týden 1. - 5. 6. 2020

 

Milí osmáci,

je tady poslední měsíc v tomto školním roce. Měsíc červen začíná vaším svátkem. Tak si ho pořádně užijte. Na příští týden na vás čekají úkoly na téma Práce, zaměstnání. Vypracované zasílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Týden 26. - 29. 5. 2020

 

Milí osmáci,

máme tady poslední květnový týden. Už jenom měsíc a budou tady prázdniny:-) Doufám, že se všichni těšíte.

Měsíc květen je měsícem lásky. Proto se tento týden budeme věnovat tématu Vztahy. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Týden 18. - 22. 5. 2020

 

Milí osmáci,

v dalším týdnu na vás čekají úkoly na téma Jídlo. Věřím, že se při vypracovávání úkolů dozvíte i nějaké zajímavosti. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího. Tento týden vás čeká i zkušební přijímačkový test z českého jazyka. Odkaz na něj i na záznamový arch naleznete pod tímto textem.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

CERMAT test

Záznamový arch

 

Týden 11. - 15. 5. 2020

 

Milí osmáci, 

máme za sebou další týden. Tématem pro příští týden jsou Klady a zápory. Pokud můžete, vypracované úkoly posílejte ke kontrole jednotlivým vyučujícím. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte daného vyučujícího.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Týden 4. - 7. 5. 2020

 

Milí osmáci, 

v průběhu následujícího týdne se zaměříme na úkoly s tématem Ve městě. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

V neděli 10. května je Den matek. Tak nezapomeňte na své maminky:-)

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

 

Týden 27. - 30. 4. 2020

 

Milí osmáci,

končí nám šestý týden, kdy se touto formou „setkáváme“. Pro sedmý týden nás čeká téma U nás doma. Vypracované úkoly posílejte k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

A abyste své mobilní telefony mohli využít i jinak, ČZS Velehrad ve spolupráci s obcí Velehrad, ZŠ Velehrad a Turistickým centrem Velehrad vyhlašuje fotografickou soutěž na téma Rozkvetlá zahrada. Proto neváhejte a vyrazte do přírody jarní krásu zachytit. Celkem můžete do soutěže zaslat až 3 snímky. Soutěžit mohou také rodiče. Více se dozvíte v letáku níže.

Fotografická soutěž

 

Týden 20. - 24. 4. 2020

 

Milí osmáci,

dnes jsem strávil téměř celý den v Luhačovicích. I když se Slavnost ptačích budek v plánovaném termínu neuskuteční, vaše budky a krmítka na trase uměleckých ptačích krmítek a budek v Luhačovicích visí. Doufám, že vám zpráva v této složité době udělala radost.

V průběhu příštího týdne na vás čekají úkoly na téma Osobnosti. Vzhledem k tomu, že se již do konce školního roku do školy nejspíš nevrátíte, prosím vás o důsledné plnění úkolů. Pokud máte možnost, posílejte vypracované úkoly k nahlédnutí jednotlivým vyučujícím.

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Pro ty z vás, kteří by chtěli zhlédnout zajímavá videa, nabízí maminka Veronika videa Tvořivé byliny dětem.

https://www.youtube.com/channel/UCNIpFfbFCs0z9i1aCRnNbkg

 

 

Týden 13. - 17. 4. 2020

 

Milí osmáci,

úkoly na příští týden se budou tentokrát týkat nakupování. Jestli si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte mě nebo daného vyučujícího. Všem přeji krásné Velikonoce.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Týden 6. 4. - 10. 4. 2020

 

Milí osmáci,

pomalu se nám blíží Velikonoce. Proto i úkoly, které na Vás čekají příští týden, se týkají tohoto svátku. V odkazu níže máte připravené úkoly z jednotlivých předmětů. Jestli si s něčím nebudete vědět rady, kontaktujte mě nebo daného vyučujícího. Pokud máte jenom trochu možnost, posílejte své výsledky ke kontrole.

Jinak mi můžete napsat, jak se máte, co děláte, co jste četli, co posloucháte nebo jaký film jste viděli. A pokud máte nějaké fotky nebo vzkaz pro ostatní, pošlete mi to a já to nechám zavěsit na školní FB.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Týden 30. 3. - 3. 4. 2020

 

Milí osmáci,

jaro je tu. Venku vše začíná kvést. Proto i všechny úkoly, které budete plnit příští týden souvisí s tímto tématem. V odkazu níže máte připraveny úkoly z jednotlivých předmětů. V případě, že si nebudete vědět rady, napište mně nebo konkrétnímu vyučujícímu, který vás předmět učí.

 

Úkoly (docx), úkoly (pdf)

 

Týden 23. - 27. 3. 2020

 

Matematika

1) Pro procvičování Mnohočlenů využijte internetovou stránku https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat2.php

V pravém menu zvolte 8. třídu -> Mnohočleny (kromě dělení projděte všechna cvičení). Po doplnění výsledků a stisku tlačítka Zkontrolovat se vám zobrazí správné řešení.Kromě Lineárních rovnic můžete zopakovat i ostatní cvičení. Vše jsme se již učili. Pro připomenutí uvádím dva odkazy na počítání s mnohočleny:

Sčítání a odčítání

https://www.youtube.com/watch?v=DgJawXrE_Rk&list=PLSqKJP6W-MUYTgL04hz7dksig061pjkdC&index=14

Násobení mnohočlenů

https://www.youtube.com/watch?v=Q3WFgdTZekU&list=PLSqKJP6W-MUYTgL04hz7dksig061pjkdC&index=13

2) Pro ty, co se budou hlásit na přijímací zkoušky, posílám další test na procvičení: Didaktický test z MA pro 7. ročník. Délka na vypracování je 70 min. Zadání: https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/jednotna-prijmaci-zkouska/2019/MAT-6GYM-didakticky-test-1term.pdf

Záznamový arch: https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/jednotna-prijmaci-zkouska/2019/MAT-6GYM-ZA-1term.pdf

Opět nemusíte tisknout test. Pokud máte možnost, stačí záznamový arch, jinak počítat do sešitu. Výsledky pošlu koncem příštího týdne


Zeměpis

Projděte si zaslanou prezentaci k oblasti Evropy (Západní Evropa). Najdi na internetu uvedená místa a zjisti, čím jsou pro danou zemi zajímavá. Pokus se odpovědět na otázky z pracovního listu. Pracovní list není nutné tisknout. Pro odpovědi využij sešit. Např.: Udělej si nadpis Západní Evropa a zapiš 1) a odpověz: (vlajky si můžeš do sešitů překreslit).

Pracovní list 1, Pracovní list 2

 

Český jazyk

Mílí osmáci, tento týden se vrátíme k větným členům a jejich grafickému zobrazení. Jedním z úkolů je také vámi velmi oblíbené určování mluvnických kategorií :-)) V rámci druhého pracovního listu procvičte čtenářskou gramotnost....

Pracovní list větné členy.docx

Čtenářská gramotnost - 8., 9. ročník.docx

 

Dějepis 

Téma: Napoleonské války

Žáci si znovu přečtou text v učebnici str. 64 – 66 a vyberou si jednu z bitev, které se účastnil Napoleon Bonaparte a zjistí o ní více informací. Do sešitu si každý napíše název bitvy, kdy a kde se bitva odehrála, kdo v této bitvě proti sobě stál (státy + panovníci), počty vojáků a výsledek bitvy.

 

Němčina

 

Pokud ti cokoliv není jasné, můžeš se na mě obrátit prostřednictvím školního mailu – j.stranska@zsvelehrad.cz

 

1. Dokončení domácího úkolu z minulého týdne

2. Opakovat slovíčka a časování sloves s odlučitelnou předponou

3. Projekt – tento projekt je úkolem na 14 dní!

Meine Lieblingsjahreszeit (Moje oblíbené roční období)

· Vezmi si papír (stačí formát A4) a napiš na něj nadpis tvého projektu – tedy tvé oblíbené roční období.

· Dále budeš potřebovat pouzdro, slovník, lepidlo…

· Napiš německé názvy měsíců, které patří k tomuto období.

· Nalep nebo nakresli oblečení, které během tohoto období nosíme a označ je německými názvy

· Které svátky slavíme během těchto měsíců? Napiš rovněž německy.

· Na závěr napiš pět vět, co během tohoto období děláš, kde jsi….

· Celý projekt doplň obrázky, které nakreslíš nebo nalepíš. Vše je na tobě a tvé fantazii.

 

Renata - individuální práce

1. Dokončení domácího úkolu z minulého týdne

2. UČ str. 29/ cv. 9 Spoj otázky s obrázkem a pak s větami pod obrázky (1-4) – Napiš do sešitu.

 

Fyzika

 

-projdi si tvoji vytvořenou prezentaci na vybrané téma z minulého týdne, zkontroluj, zda v této prezentaci všemu rozumíš, nemáš tam zkopírované věty, máš vše vyjádřené v bodech, máš kvalitní obrázky, vloženou animaci (odkaz na animaci) a dokážeš tuto prezentaci odprezentovat – mluvit, ne číst. Pokud ne, tak ještě zapracuj na prezentaci, na závěr vytvoř – doplňovačku, kvíz nebo křížovku, ať máš zpětnou vazbu, že spolužáci všemu z prezentace porozuměli.

 

Angličtina

My dear students, I am at school and you are at home. So you must study English at home and prepare some project and learn new words. There is a plan for this week:

 Free time

Napiš  10 až 15 vět o tom, co můžeš a nemůžeš v této době dělat. Použij slovesa can, can´t.

Např.: I can read a book. I can´t go to school.

My daily life – Každý den napiš, co jsi dělal. Napiš do tabulky časový údaj a činnost v minulém čase

                          prostém. Rozsah práce – nejméně 4 věty každý den, šikovnější 8 a více vět.

 

Monday

 

 

 7.30

 

I had a breakfast.

 

8.00 – 9.10

 

I played the piano.

 

9.30 – 10.00

 

I cleaned my room.

   
   
   
   

 If you want, you can send me a photo, What are you doing at home? with 2 sentences in English. So if you send me this work, you can get small 1. And if you have 3 small 1 I can write you 1 to Bakalář.

Have a nice time, I hope see you soon Andrea Olbertová

 

Přírodopis

Pomocí textu v učebnici, informací na internetu nebo odborné literatuře se pokus zjistit odpovědi na následující otázky a napiš je do sešitu.

 

Kožní soustava

Zjisti, co se děje v kůži při opalování.

Jak se kůže obnovuje?

Jakou spojitost mají papilární linie a daktyloskopie?

Zjisti, čím v kůži vnímáme bolest a kde nejvíce a nejméně.

Co je to akné a jak se dá zredukovat jeho vznik?

 

Chemie

Do sešitu oprav řešení písemné práce žáka v učebnici na str. 63 obr. 130

Zapátrej a zjisti, na co se využíval a jaké měl vlastnosti a účinky yperit.

 

Týden 16. - 20. 3. 2020

 

Fyzika

Tepelné motory – nastudovat uč. str. 57  - 63, vytvořit prezentaci na jedno z témat : parní stroj, čtyřdobý zážehový motor, čtyřdobý vznětový motor, proudový motor, raketový motor, Wankelův motor.

Doporučuji při tvorbě prezentací využít: http://www.animfyzika.wz.cz/

 

Přírodopis

Z dostupných informací na internetu, v učebnici, v odborných knihách zpracujte ve Wordu 1 list A4, ve kterém budou informace o funkci ledvin, čím si můžeme ledviny poškodit, jak lidé musí řešit nedostatečný výkon ledvin nebo jejich úplnou ztrátu a co to s sebou nese. Doplňte obrázky. Kreativitě se meze nekladou. Práci zašlete na mou e-mailovou adresu: j.sukany@zsvelehrad.cz

 

Chemie

Vytvořte prezentaci v programu PowerPoint na nekovy a polokovy s důrazem na jejich využití. Maximálně 5 snímků. Dodržte všechna pravidla tvoření prezentace. Práci pojmenovanou vašim jménem zašlete na mou emailovou adresu j.sukany@zsvelehrad.cz

 

Angličtina

Slovní zásoba Unit 4C

Pracovní sešit a doplnit chybějící cvičení z Unit 4 A, B

https://www.anglinaplus.cz/gramatika-trenink/cviceni-podle-ucebnic-project/ možnost dalšího procvičování

 

Český jazyk

naučit spojovací výrazy typické pro jednotlivé souřadné poměry

       pracovní list – slovesný rod a vid (předán ve škole)

       opakování druhů vedlejších vět – viz. pracovní list

 

Německý jazyk                

Lekce 5

  1. Opakovat slovíčka a časování sloves s odlučitelnou předponou
  2. Uč str. 50/ cv. 12 a) Přečti si a přelož uvedené letáčky.
  3. Uč str. 50/ cv. 12 b) Zpracuj jako projekt na tvrdý papír nebo vytvoř prezentaci. Hodnotit se bude také výtvarné/ grafické zpracování projektu.

Napiš roční období a jednotlivé měsíce a odpovídej na uvedené dvě otázky.

Was machst du im Frühling/ Sommer/ Herbst/ Winter?

Was spielst du   im Frühling/ Sommer/ Herbst/ Winter?

Renata- individuální učivo

Lekce 2

  1. Opakovat slovíčka a časování sloves
  2. UČ str. 27/ cv. 3 – do školního sešitu
  3. UČ str. 27/ cv. 5a) a 28/ cv. 5b) – do školního sešitu
  4. PS str. 24/ cv. 5 – 8

 Matematika

Záznamový arch: https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/testova-zadani/6lete-mat/JPZ2019_IT_MA_6leta_ZA_M7PID19C0Z01.pdf

Nemusíte si tisknout test. Pokud máte možnost, stačí záznamový arch, jinak počítat do sešitu

  • Obdobně můžete zkusit loňský Didaktický test z ČJ pro 7. ročník Zadání:

https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/testova-zadani/6lete-cj/JPZ2019_IT_CJL_6leta_test_C7PID19C0T01.pdf

Záznamový arch: https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/testova-zadani/6lete-cj/JPZ2019_IT_CJL_6leta_ZA_C7PID19C0Z01.pdf

 

Protože jsme již mluvili o tématech absolventských prací, prosím o zaslání na mail a.tuhycek@zsvelehrad.cz předpokládané téma absolventské práce s tím, jakou máte představu o obsahu absolventské práce (co konkrétně chcete zpracovávat). Po návratu do školy se pobavíme o vhodnosti daného tématu. Prosím o zaslání do 22. 3. 2020.

 

Zeměpis

Projděte si zaslanou prezentaci k oblasti Evropy (nejprve Jižní Evropa). Najdi na internetu uvedená místa a zjisti, čím jsou pro danou zemi zajímavá. Pokus se odpovědět na otázky z pracovního listu. Pracovní list není nutné tisknout. Pro odpovědi využij sešit. Např.: Udělej si nadpis Jižní Evropa a zapiš 1) a odpověz: (vlajky si můžeš do sešitů překreslit).

 

Pracovní činnosti + výtvarná výchova + informatika

Připravit nápady + potřeby do jedné ze soutěží:

  • SOUTĚŽE PŘEMĚNA ODPADŮ NA ZDROJE (soutěž Ministerstva průmyslu a obchodu) - Soutěžní dílo musí být zhotoveno z výrobků s ukončenou životností např. z nefunkčních předmětů, které již nemohou sloužit k původnímu účelu, pro který byly vyrobeny apod. Soutěžní dílo může mít charakter zejména užitného předmětu, pomůcky pro domácnost, předmětu/hračky rozvíjející určité schopnosti dětí, uměleckého nebo dekorativního předmětu (koláže, sochy, plastiky, scrapbooky), dárků a předmětů pro radost apod. (Doporučený počet v soutěžním kolektivu: min. 5 ale může být i menší)
  • SVĚT OČIMA DĚTÍ (soutěž pod záštitou Ministerstva vnitra) - Výtvarné dílo – např. kresba, malba, koláž, trojrozměrná díla, fotografie nebo Audiovizuální dílo - např. vytvoření záznamu divadelního představení, šotu, krátkého filmu

Témata jsou: 1. Bezpečnost v online světě 2. Nomofobie (označení pro úzkostnou poruchu nebo fobii, jež spočívá v závislosti na vlastním mobilním telefonu)

Maximální počet dětí pracujících na díle:

  • tři děti v audiovizuální kategorii
  • dvě děti ve výtvarné kategorii

Maximální rozměry

Výtvarná dvojrozměrná díla mohou mít maximální rozměr 1 x 1 m, trojrozměrná díla mohou mít maximální rozměr 0,5 m x 0,5 m x 0,5 m. Audiovizuální díla mohou trvat maximálně 10 minut.

Více informací na: https://www.mvcr.cz/soubor/sod-2020-pdf.aspx

Po návratu do školy začneme na soutěžích okamžitě pracovat. Inspiraci hledejte na internetu.

 

Dějepis

Téma: Napoleonské války

Žáci si doplní zápis z minulé hodiny – vytisknou zápis Napoleonské války a vlepí jej do sešitu, doplní vynechané informace na základě prostudování prezentace Napoleonské války + učebnice str. 64 – 66. V případně, že nemají možnost vytisknout si zápis, přepíší jej do sešitu.

Úkol: Každý žák vyhledá 5 zajímavostí týkající se Napoleona Bonaparteho a napíše si je do sešitu.

Prezentace:

https://docs.google.com/presentation/d/1f1Fgsd-g2TeLAjW-axZ6c7bEXSmjtYNYn-JuGNsXfak/edit?usp=sharing

 

Napoleonská Francie

Napoleon Bonaparte

  • Pocházel z __________________________
  • Stal se ___________________ konzulem francouzské republiky
  • 1802 _________________________ konzulem
  • 1804 – korunován na ______________________ (korunu si nasadil sám)
  • => Francie dědičná monarchie
  • Vydal_______________________________ – zákoník
  • Vedl dobyvačné války => chtěl vládnout v _____________________________
  • Jeho největší soupeři = Rusko a Velká Británie (snažil se ji oslabit hospodářskou (kontinentální) blokádou
  • Získal pověst _______________________________________________

 

Nejdůležitější bitvy

  • 1805 – bitva u ______________________________ – námořní
  • VB – admirál Nelson x Francie => vítězství Francie
  • 1805 – bitva u _______________________ = bitva „tří císařů“
  • ____________________________________ x _______________________
  • František I., Alexandr I. x Napoleon I. => vítězství Francie
  • 1812 – tažení Napoleona do _______________________ – maršál Kutuzov použil taktiku „spálené země“ (vše dopředu vypálil, Moskvu zbavil zásob)
  • 1813 bitva u ________________________ = „bitva národů“
  • Napoleon poražen koalicí evropských států
  • Po porážce poslán na ostrov ______________________
  • 1815 – bitva u ___________________ – poslední Napoleonova bitva ukončila tzv. stodenní císařství
  • Vláda Napoleona definitivně ________________________
  • Poslán do vyhnanství na ostrov ___________________________ (1821 umírá)
  • Na trůn se navrátili ___________________________ – Ludvík XVIII. => konstituční monarchie

  

Téma: Vídeňský kongres

Žáci si vytisknou zápis Vídeňský kongres a vlepí jej do sešitu, doplní vynechané informace na základě prostudování prezentace Vídeňský kongres + učebnice str. 67. V případně, že nemají možnost vytisknout si zápis, přepíší jej do sešitu.

Prezentace:

https://docs.google.com/presentation/d/1exVZXx5mCBscnZ3KJ8RxEaai5T89E-NQbNzxFffHMqs/edit?usp=sharing

Vídeňský kongres

  • Konal se v letech 1814 – 1815
  • snaha vrátit situaci do doby před Velkou francouzskou revolucí
  • hlavní tón udávaly 4 státy – ___________________________________________
  • organizoval ho rakouský kancléř _________________________
  • dohoda: ___________________________ mezi Ruskem, Rakouskem, Pruskem = vzájemná ________________ v případě napadení