Základní škola Velehrad

Fulltextové vyhledávání

1. 4. Hugo

Zítra: Erika
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Výuka > 5. třída

5. třída

Týden 30. 3  - 3. 4. 2020 

 

Projekt 3

Téma: U nás doma   

 

1.Plán pokojíčku

Vezmi si tužku, pravítko s ryskou a dlouhé pravítko a narýsuj plánek svého  pokojíčku

(obýváku nebo jiné místnosti), v plánku vyznač nábytek, který se v  místnosti nachází.

Pohled na pokoj bude shora. Využij znalosti z geometrie –   kolmice, pravé úhly, rovnoběžky.

Změř délky stran podlahy pokoje a zapiš  je do plánku.

 

2. Do pokojíku sis vybral nový koberec, 1m čtvereční koberce stojí 358 Kč.  Kolik metrům čtverečních koberce budeš muset koupit, abys pokryl celou plochu a kolik korun tě bude koberec stát?

(náčrt, vzorec pro výpočet obsahu, výpočty a odpovědi)

 

3. Pokojík by bylo potřeba vymalovat. 4kg barvy Primalex stojí 232 Kč. 1kg

Primalexu pokryje plochu 10 metrů čtverečních. Bude ti stačit 4kg Primalexu?

Budeš muset ještě přikoupit? Kolik korun bude malování stát?

Návod: změř si  délky stěn pokoje a vypočítej obsahy stěn.

 

4. V pokoji máš spoustu věcí. Vyber nejméně 15 věcí a přelož je do angličtiny. Napiš nejméně 5 vět

se slovy, které jsi přeložil. Použij vazbu There is, there are a slovíčka on, in, under, between, next to,

in front of, behind….Nápověda –  učebnice str. 52.

 Např.: There is a book on the table. There is my schoolbag next to the table.

 

5. Vytvoř si slovíčkové pexeso – tématický okruh: My room

 Na tvrdý skicák si narýsuj čtvercovou síť, jeden čtverec bude mít velikost 25cm

čtverečních. Jedna strana čtverce 5cm. Na jednu kartičku napiš slovíčko anglicky a na druhou česky.

 Vytvoř tak nejméně 10 dvojic. Hra tak bude obsahovat 20 kartiček. Kartičky pak

 vlož do obálky, ať se ti neztratí. Hru pak vyzkoušej s rodiči.

 

6. Slohový úkol: Napínavý příběh, fantasy

   Témata: 1. Skřítek pod postelí

                 2. Kouzelné zrcadlo

                 3. Strašidelná skříň

                 4. Tajemná postava na zahradě

                 5. Oživlá hračka

Vyber si jedno téma a zkus napsat napínavý příběh s dobrým koncem.

Rozsah nejméně 10 vět.

 

7. Začalo nám jaro a určitě občas pocíťujete dlouhou chvíli, proto vyběhněte do

zahrady a zkuste se více dotknout přírody – poznávat květiny. Můžete si je také

vyfotit a vytvořit si vlastní elektronický herbář. Jak na to? Vezmi si mobil, vyfoť

 nějakou hezkou kvetoucí rostlinku, fotky pak ulož do počítače, zjisti název rostliny

 a napiš několik zajímavostí. 

 

8. Vítejte ve Velehradě

Vytvoř malou upoutávku pro návštěvníky Velehradu.

Napiš nejméně 5 zajímavostí, které by měli návštěvníci poznat.

 

9. Zkus si udělat nějakou dobrotu. Buď tento čokoládový krém, nebo vlastní.

Pokud budeš tvořit vlastní pokrm, napiš recept, udělej pár fotek z vaření a vlož je do projektu.

Fotky mi můžeš poslat i na WhatsApp nebo do mailu.

 

                                                         Čokoládový krém ČERNOUŠEK

 

Potřeby: 2 banány

               2 lžíce medu                         

               1 lžíce kakaa

              100g čokolády

              250g měkkého tvarohu

 Postup:

Tvaroh našleháme se změklou čokoládou, kakaem a medem. Přidáme nastrouhané banány, promícháme a rozdělíme do misek. Můžeme ozdobit hoblinkami z čokolády.

                                                         

  Dobrou chuť 

10. Sleduj počasí. Zaznamenej do tabulky denní teploty – ráno, odpoledne, večer. vypočítej průměrnou  

denní teplotu. Výpočítej průměrnou teplotu v týdnu od 30. 3 do pátku 3. 4. Pro výpočet můžeš použít

kalkulačku. Výsledky zapiš v desetinných číslech s jedním desetinným místem.

 

11. Vytvoř slovní úlohu na téma: Rodinné finance (např.: kapesné, útrata, rodinné hospodaření, nákupy) Složená slovní úloha bude obsahovat nejméně 2 výpočty, řešení a odpovědi.

 

Pracovní listy k projektu

 

 

 

Týden 23. - 27. 3. 2020

 

Projekt 2  

Téma: Lidé

  1. Jací lidé jsou? Vytvoř jednoduchou myšlenkovou mapu, uprostřed mapy bude slovo lidé, použij          přídavná jména v množném čísle, různé vlastnosti lidí, kladné i záporné povahové vlastnosti –             např. milí, zlí, laskaví… dávej pozor na koncovky přídavných jmen. Rozsah nejméně 15 přídavných jmen. 
  1. Vytvoř podobnou myšlenkovou mapu, uprostřed mapy bude slovo člověk, přídavná jména         z prvního úkolu budou v jednotném čísle, dávej pozor na psaní koncovek přídavných jmen.  
  1. Vypiš ze své myšlenkové mapy kladné a záporné povahové vlastnosti. 
  1. Slohový úkol: Napiš krátkou úvahu (zamyšlení), jací lidé jsou a proč, proč se tak chovají, použij          přídavná jména z myšlenkové mapy, kladné i záporné vlastnosti lidí. Můžeš se zamyslet i nad         současnou situací. Rozsah práce – nejméně 10 vět.  
  1. Vytvoř anglickou myšlenkovou mapu na téma People, uprostřed mapy bude slovo people – lidé.          Napiš alespoň 10 adjectives – přídavných jmen, které charakterizují člověka, např. happy, old… 
  1. Vyhledej v encyklopedii nebo na internetu nejméně 10 zajímavostí o lidském těle a napiš je do          pracovního listu. 
  1. Napiš stručně vznik a vývoj člověka, použij vlastní znalosti, encyklopedii nebo informace z          internetu. 
  1. Vyhledej a zapiš počet obyvatel těchto měst: Praha, Brno, Ostrava, Zlín, Velehrad, zaokrouhli počty obyvatel na stovky.   
  1. Zjisti, kolik lidí žije na naší planetě a která je nejlidnatější země světa. Porovnej počty obyvatel těchto států: Česká republika, Slovensko, Rakousko, Německo, Polsko, Itálie, Francie, Španělsko, Belgie, Holandsko, Švýcarsko. Seřaď země s počty obyvatel od největšího počtu k nejmenšímu.  
  1. Zjisti, jaká je vzdálenost mezi Velehradem a Prahou, kolik je to kilometrů? Převeď tuto vzdálenost na metry. Vypočítej, jak dlouho nám bude trvat cesta z Velehradu do Prahy, pojedeme-li průměrnou rychlostí 90km za hodinu. Najdi v jízdním řádu nejrychlejší spojení mezi Velehradem a Prahou.  
  1. Vymysli, napiš a vyřeš slovní úlohu na téma Lidé. Úloha bude obsahovat 2 až 3 otázky, řešení a     odpovědi na otázky.

K projektu posílám pracovní listy, pokud nemáte možnost je vytisknout, úkoly řešte na papíry formátu A4.

 Pracovní listy 

 

Domácí úlohy:

Angličtina: Free time – str. 44 – přečíst

                   Vypsat a učit se slovíčka – pracovní sešit - str. 83, Time – A, B

 

Matematika: učebnice str. 50 – odčítání desetinných čísel cv. 3, 5 - do domácího sešitu

                       Dobrovolně můžete procvičovat – str. 55, 56 (ústně)

 

Český jazyk: Skloňování přídavných jmen tvrdých – přehled str. 70 – trénovat skloňování

                    DÚ: str. 71, cv. 4 – do domácího sešitu

                     Procvičovat můžete v pracovním sešitě – Pravopis přídavných jmen, dle

                     vlastní potřeby.

Další libovolné úkoly:

Přečti si hezkou knihu, zahraj si nějakou stolní deskovou hru, podívej se na

pořad UčíTelka, trénuj on line, přečti si nějaké zajímavosti z encyklopedie, věnuj se svému

koníčku, trénuj hru na hudební nástroj. Pokud objevíš a zkusíš nějakou zajímavou vzdělávací

činnost, stolní deskovou hru, domácí soutěž, zajímavé a zábavné procvičování učiva, můžeš

zdokumentovat, poslat na můj mail fotečku a popsat aktivitu. Můžeme se o to, pokud budeš

souhlasit, podělit i s ostatními žáky. Těším se na vaše nápady.    

 

 

 

 

Týden 16. - 20. 3. 2020

 

Téma: Pohádka

Úkoly: - žáci si vyberou libovolnou pohádku, přečtou a budou plnit úkoly

            - vyplní pracovní list – název pohádky, autor, kniha pohádek, ilustrace, hlavní postavy,               

               nadpřirozené bytosti, kouzla, prostředí, magická čísla, stručný obsah, vlastní

               hodnocení, doporučení

           - vlastní ilustrace

           - vlastní výběr 10 podstatných jmen, zápis do tabulky a určování – rod, číslo, pád, vzor

            - 15 zajímavých slov z pohádky přeloží do angličtiny

            - slohový úkol – napsat vlastní pohádku v rozsahu nejméně 20 vět, použít v práci

              nejméně 10 přídavných jmen tvrdých, 6 měkkých a 3 přídavná jména přivlastňovací,

              přídavná jména pak vypsat do tabulky – tvrdá, měkká, přivlastňovací

          - matematický úkolpohádková slovní úloha s výpočtem části z celku

Pracovní list a tabulky žákům pošlu.

 

Dobrovolný úkol (hodnocen známkou a hvězdičkou)

prezentace přečtené knihy v PowerPointu – jako literární list, obrázky a odkazy na filmové

   zpracování, trailer, zajímavosti, autor, další známé autorovy knihy, vlastní otázky ke krátké

    ukázce, na které by pak žáci mohli na základě poslechu ukázky odpovídat, případně kvíz….

 

Žákům budu průběžně posílat učivo, úkoly v učebnici i pracovních sešitech, kontrolní pracovní listy a odkazy na učivo na web