Základní škola Velehrad

Fulltextové vyhledávání

22. 10. Sabina

Zítra: Teodor
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Výuka > Jaro 2020 > 2. třída

2. třída

Týden 22.6. - 26.6.

Milé děti, poslední  týdenní plán začnu opět pozdravem od spolužáků, tentokrát zdravíme fotkou...

WP_20200617_09_55_03_Pro.jpg

Prázdniny už klepou na dveře a vy si čekání můžete ukrátit malovacími papíry do M a JČ. Doufám, že si něco vyberete a šikulkové to splní vše :-)

Můžete opakovat i z internetovýchn stránek, ale hlavně tento týden čtěte.......

WP_20200616_10_49_48_Pro.jpg

WP_20200616_10_50_23_Pro.jpg

 WP_20200616_10_50_07_Pro.jpg

WP_20200616_10_50_49_Pro.jpg

WP_20200616_11_06_19_Pro.jpg

WP_20200616_11_06_33_Pro.jpg

Přeji Vám děti krásné a sluníčkové prázdniny, načerpejte hodně sil, poznejte nové kamarády, vydejte se s rodiči poznávat svět a v září se na Vás budu těšit.... Vaše třídní učitelka.....

Velké pozdravy také od paní asistentky Soni.

bystré_hlavičky_5.pdf

Ředkvička_a_salát.pdf

 

 

Týden 15.6. – 19.6.

Velké pozdravy všem dětem doma, posílají spolužáci i Vaše třídní učitelka. Tento týden bude takový poslední „ učící se“, příští týden budete potřebovat už jen pastelky, tak vydržte, už budete brzo jen odpočívat…. Děti ve škole malovaly, jak si představují koronavirus, který trápí lidi na celé planetě. Když se ti bude chtít, namaluj a pošli mi tvoji představu, ráda ji zveřejním.

 

Č – učebnice str. 88 ústně, PS str. 93 jen úkol a)

-dokončit Písanku jen po str. 34 včetně

-malovací papíry :

WP_20200610_06_35_18_Pro.jpg

WP_20200610_06_35_41_Pro.jpg

WP_20200610_06_36_09_Pro.jpg

 

M – procvičování násobilky 2,3,4,5  na PC

-procvičování slovních příkladů :

WP_20200610_06_38_39_Pro.jpg

 

Prvouka – str. 73,79

 

Úkol a povídání od paní asistentky :

bystré hlavičky 4.pdf

měsíček_a_fazole.pdf

 

Týden 8.6. – 12.6.

Milé děti, Vaši spolužáci i já Vám posíláme namalované pozdravy…

WP_20200603_11_33_54_Pro.jpg

WP_20200603_11_33_34_Pro.jpg

 

Už nám to zase uteklo a je tu nový opakovací týden.

Č :   PS – str. 92, str. 95 vystřihni pexeso a procvičuj slova mnohoznačná (mají více významů)

-učebnice str. 87 opakuj ústně

- Písanka další 2 stránky ( nezapomeň u psaní správně sedět a dotahovat písmenka od linky k lince )

Kdo má chuť tak malovací papíry do češtiny:

WP_20200603_07_03_58_Pro.jpg

 

M :  str. 32,  str. 33  (vnitřní obálka) opakuj geometrii,

-procvičuj do sešitu nebo na papír rýsování úseček různých délek např. AB = 3cm 5mm, 

CD = 6cm 2mm…

Nová procvičovací stránka :

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat1.php

Kdo má chuť tak malovací papíry do matematiky :

WP_20200603_07_12_52_Pro.jpg

WP_20200603_07_13_20_Pro.jpg

 

Prvouka : str. 67, 70, 72

 

A další pozdravy a dobrovolné zajímavé úkoly od paní asistentky Soni :

okurka_a_kopr.pdf

váhy_a_sudoku.pdf

 

 

Týden  1.6. – 5.6.

Milé děti,

zdravím všechny, které se učíte doma. Některé z Vás jsme viděli a pozdravili na Skypu. Věřím, že se máte dobře a těšíte se na blížící se prázdniny. Možná toho učení už máte nad hlavu, ale vydržte, už jen 4 týdny. Červen bývá letní, teplý měsíc a tak nebude učení mnoho, ať si užíváte sluníčka. Všechno je stále opakování, tak to budete mít určitě rychle hotové.

Č – budeme si hrát s písmenky a se slovy : na linkovaný papír nebo do sešitu napiš postupně na každý řádek jedno písmeno z abecedy, jak jdou za sebou. Vedle napiš jméno, zvíře a věc, které začínají na dané písmeno. (Když někde něco nevymyslíš, nevadí ). Např. :  A – Alena, andulka, auto.

Všechny samohlásky v abecedě zakroužkuj červeně, všechny tvrdé souhlásky modře, měkké souhlásky zeleně, obojetné souhlásky žlutě

 – opakuj jak jdou slovní druhy za sebou i s jejich číslem - učeb. str. 67 dole

- PS i učebnice str. 91,  učeb. str. 120 cv .25

-další dvě strany v Písance

M- str.13, 31 a hlavně opakuj násobilku, příklady na násobení a dělení 2, 3, 4, můžeš procvičovat na nových stránkách na internetu…

http://www.naucsepocitat.cz/mala-nasobilka/

https://www.skolaci.com/mala-nasobilka-hrave/20877

Prvouka- hádanky a křížovky str.61 cv. 1,3, str. 66

 

Velké pozdravy od paní asistentky Soni a pár úkolů pro šikulky :

bystré_hlavičky3.odt

A něco zajímavého pro ty z Vás, kteří sadí nové rostlinky : bazalka.pdf

rajče.pdf

                                                                                                        

 

Týden 25.5. – 29.5.

Milé děti, od pondělí se s některými z Vás už uvidím, ale i s ostatními budu stále v kontaktu. Vy, co budete doma, o žádné nové učivo nepřijdete, budeme se i nadále učit vše stejně.

Ještě některé děti poslaly domácí úkol – dopis. Všechny dopisy byly moc pěkné, dozvěděla jsem se o Vás plno nových věcí a jako malou odměnu jsem Vám vyrobila a poslala „Diplom“. Každý ho máte jiný, podle svých zájmů, tak snad Vás potěšil.

Tento týden opět budete trápit svoje hlavičky hádankami, rébusy a doplňovačkami, ale některé budete i sami vymýšlet. Stále platí pravidlo četby knížky a procvičování učiva na počítači.

Č –

- vymysli 2 hádanky – napiš stručně do sešitu hádanku, výsledkem je zvíře -  spolužáci budou hádat, o které zvíře se jedná ( inspiraci najdeš v učebnici na str.65,cv. 2 a str. 66 cv. 5a. )

- doplňovačka – učeb. str. 75 , str. 82 cv.5  :  obě  tajenky napiš do sešitu

-učebnice str. 119 cv. 21

-„Procvičování pravopisu“ str. 34 modře zakroužkuj tvrdé slabiky, červeně měkké slabiky

-„Písanka“ - další dvě strany

 

M –

-vymysli a napiš do sešitu 4 řetězce ( použij +, - do 100 a násobilku do 4 )

- PS :  str.10 bez cv. 1, str. 12,  21 a str. 30

- dávej rodičům hádanky typu : myslím si číslo (např. 29), když k němu přičtu 8 dostanu 37, které číslo si myslím? Bylo to  číslo 29. Nebo si myslím číslo (např. 36), když ho vydělím 4 dostanu číslo 9. Které číslo si myslím? Bylo to číslo 36.

M -malovací.jpg

Prvouka-

-tady máme hádanky zvířátek – ze str. 59 vystřihni sloupec se zvířaty a správně nalep na stranu 58. (podobné hádanky jsi tvořil v češtině)

-str. 60 cv. 1, opět řešíme tajenku

 

Pozdrav od paní asistentky :

Milé děti, mám tu opět něco pro malé zahradníky. Určitě mnozí z vás pomáhají rodičům na zahrádce a víte tedy, jak se dělá a vypadá zeleninový záhonek. Většinou je ve tvaru obdélníku a rostlinky se vysévají do řádků. Záhonek, který vám chci ukázat je trochu jiný. Je složen z malých čtverců. Takové záhonky si dělají ve světě lidé, kteří mají zahrádku malou jako dlaň a chtějí na ní vypěstovat co nejvíc zeleniny. Rostlinky na záhonku jsem vám navrhla tak, aby si co nejvíc pomáhaly. Ony si totiž stejně jako lidé některé rostlinky pomáhají víc a některé méně.

Můžete si tedy pokud vám to rodiče dovolí takový záhonek udělat.

Na bystré hlavičky jsem rovněž nezapomněla. Pro ně jsem připravila dalších pár hádanek.

 

záhonek pro děti.pdf

bystré hlavičky2.odt

 

 

 

Týden  18.5. – 22.5.

Milé děti,

děkuji Vám za splněný domácí úkol – dopis pro mě. Dozvěděla jsem se o Vás spoustu zajímavých věcí, co všechno umíte, zvládáte plno nových věcí a to je moc fajn. Opatrujte se, vydržte, letní prázdniny se blíží…

Když jste celou dobu tak pěkně pracovali, bude tento týden odpočinkový, budete řešit rébusy, doplňovačky, hádanky a taky malovat a stříhat.

 

Č-

- PS str. 71 uhádni podle popisu, o které zvířátko jde a namaluj ho

        str. 75 cv. 11 vezmi si 7 pastelek a spoj správně slova do vět (každou větu jinou pastelkou)

        str.77 cv. 17 – křížovka,  cv. 19 spoj pohádkové dvojice a přepiš je

        str. 82 cv. 7 – spoj správně přísloví a přepiš je

-„Procvičování pravopisu“ str. 33

-„Písanka“ - další 2 stránky

 

M –

puzzle- obrázek s výsledky rozstříháte a nalepíte na příklady  (budete procvičovat + - do 100)

 M puzzle.jpg

řetezce spočítáte a vybarvíte podle výsledku

m řetězce.jpg

puzzle na násobilku – taky spočítáte, vystřihnete a nalepíte výsledky  

Mnásobilka.jpg

-PS str. 29

 

Prvouka –

PS – vystřihni obrázky a dolep puzzle str. 49, 50

 - křížovka str. 51 cv. 3, rébus cv. 2

 

Paní asistentka Soňa :

Milé děti, tento týden budeme vyrábět  "Dešťoměr", na něm uvidíme, jak moc pršelo.

dešťoměr.pdf

 

Na bystré hlavičky jsem rovněž nezapomněla. Pro ně jsem připravila pár hádanek…

bystré hlavičky.pdf

 

 

Týden 11.5. – 15.5.

Posílám dětem mnoho pozdravů a děkuji za ukázky práce, kterou jste všichni výborně zvládli, mám z Vás radost, jste šikulky . Už jsme měli úkoly o zvířátkách, o rostlinkách a plno jiných, tentokrát to bude trošku jiné… poprosím Vás, aby jste mi napsali dopis.

 

Č -

Na obyčejný papír napište, jak se máte, co děláte, co se Vám podařilo vyrobit nebo čím jste doma udělali rodičům nebo sourozencům radost, co Vám nejde nebo se nedaří, co Vás trápí nebo těší. Co jste se naučili nového (nemyslím učení), třeba se někdo naučil vařit kaši, přitlouct hřebík……ráda se o Vás něco dozvím. Poproste rodiče, ať Váš dopis vyfotí a pošlou mi ho na email.

- než začnete psát, připomeňte si, co takový dopis vše obsahuje, vyplňte v PS  str. 83

-PS str. 86 cv.2,3

-„Procvičování pravopisu“ str. 28, až vše doplníš, zakroužkuj všechna zvířátka a jedno z nich vyber, ( to které bych mohla mít doma v obýváku) a napiš mi jeho název úplně na konci dopisu velkým tiskacím písmem.

-str. 32, až doplníš, zakroužkuj všechno co roste.  Je zde i název koření, které mám ráda, do dopisu mi napiš (ještě pod to zvířátko) jeho název (taky velkým tiskacím písmem).

-Písanka další 2 strany

 

M –

-PS str.9, 28 – až všechny úkoly splníš, tak mi do dopisu pod název koření napiš číslo, které bude řešením sedmého příkladu ze str. 28 – Kolik listovních zásilek je to celkem?

 

Prvouka –

- vyřeš stranu 63 a do dopisu mi pod matematickou odpověď napiš, které zvířátka z této strany máš doma.

No a pro  pracovité šikulky posílá paní asistentka  Soňa spoustu pozdravů a zase nějaký dobrovolný úkoleček :

 

Milé děti, vyrobily jste si již samozavlažovací květináč a rostlinka v něm zasazená hezky roste? Tak teď je načase podívat se ven, na zahrádku. Co se tam děje. Já jsem například zjistila, že se mi v záhoncích ubytoval hryzec a už se těší, jak mi sežere mrkvičky, brambory a jinou zeleninu. Navíc málo prší a hodně fouká vítr. Rozhodla jsem se tedy, vyrobit si užitečné pomocníky na zahradu.

1.Větrník,který mi bude měřit sílu větru a navíc vyhánět hryzce ze zahrádky.

Chcete-li, můžete si je vyrobit se mnou.

 

Zahradní větrník

Budeš potřebovat: 1 PET lahev, lihový fix, nůžky, svíčku, starou kovovou jehlici, dlouhou tyč.

větrník.pdf

 

Matematická hádanka:

 

Pod písmenem A se skrývá tajné číslo. Najdi to číslo podle této informace:

 A+A=A x A

 sou možná dvě řešení. Jedno ti prozradím:

 A je číslo 0, protože 0+0 = 0 x 0

 Které je to druhé řešení?

 Hádanka na postřeh:

 

Kolik rozdílů najdeš na těchto obrázcích?

rozdíly.png

 

 

 

Týden 4.5. – 7.5.

Říká se, že květen je nejkrásnější měsíc v roce, maminky mají v neděli, 10.5. svátek a tak jim děti nezapomeňte popřát a něco pěkného vyrobit nebo namalovat. Tento týden bude o lásce (k mamince, kamarádům….),  o domově – místu, které máme nejraději…

Nové stránky k opakování…..

 http://matematika.hrou.cz/c/2.trida                                  

 http://www.chmelkova.cz/web_skolicka/cestina.html

 

  – nastříhej si malé lístečky papíru a na každý lísteček napiš jméno svého kamaráda ( čím víc kamarádů, tím víc lístečků, ( nemusí to být jen ze školy ).  Lístečky poskládej podle abecedy a přepiš do sešitu. (Nezapomeň je psát s velkým písmenem na začátku).

-vyber si jednoho kamaráda a popiš ho do pracovního sešitu str. 80

-do malého sešitu vymysli a napiš  všechna slova, která vyjadřují jaká je maminka (např.: Maminka je šikovná, upřímná…….)

-na další řádek napiš, co všechno maminka umí ( např.: Maminka umí vařit, plavat, usmívat se….)

Všechna tato slova tužkou rozsekej na slabiky a nad každé slovo napiš oranžovou pastelkou počet slabik.

-další strana v Písance

-„Procvičování pravopisu“ str. 14, (až doplníš slova, najdi a zakroužkuj červeně slovo  ŠTĚSTÍ )

                                                str. 35 (doplň a zakroužkuj všechna jména)

M – procvičuj PS str. 27

-vymysli slovní příklad na dělení a použij v něm slovo maminka. Výpočet a odpověď napiš do sešitu.

 

AJ - video na téma "HOUSE - DŮM", má to kolem 5-ti minutek, obsahuje spoustu slovíček spojených s bydlením. Děti se můžou na video několikrát podívat, potrénovat výslovnost a pak vybrat 5 věcí, které si zapamatovaly, nakreslit je a napsat, jak se to anglicky píše a co to znamená česky.  S tímhle videem můžou pracovat  delší dobu, a zapisovat si to do nějakého svého notýsku na angličtinu a měly by slovní zásobu na téma HOUSE. https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

 

Závěrem pár zábavných úkolů od paní asistentky Soni :

 Jaká čísla se skrývají pod jednotlivými druhy ovoce?

 

ovoce1.png          ovoce2.png

 

ovoce1.png       ovoce2.png

č křížovka.png

 

 

Týden 27.4. – 30.4.

Zdravím všechny děti a rodiče. Minulý týden jsme se soustředili na zvířátka, tento týden to bude vše, co kolem nás roste, protože příroda jde v květnu do květu :-) . Pokud rodiče mají čas a možnosti, prosím o zaslání ofoceného úkolu JČ (rostliny a stromy).

 

Jaro láká do přírody a tak můžete krásné okamžiky zachytit a pochlubit se s nimi ve fotografické soutěži, kterou spolupořádá naše škola :

Fotografická soutěž.jpg

 

– projděte se po zahradě (kdo nemá, tak kolem nejbližšího okolí domu) podívejte se, co tam všechno roste, napište na kus papíru (např. pampeliška, jahody, salát, kopřiva…..) ne stromy, ne keře. Potom doma všechna slova očíslujte podle abecedy a už poskládané přepište do sešitu. Modře podtrhněte měkké hlásky, červeně tvrdé hlásky.

-nyní totéž udělej se stromy a keři (všechny co rostou na zahradě nebo kolem domu, když nevíš, poraď se s rodiči), také očísluj a podtrhni.

- „Procvičování pravopisu“ str. 26  - vše doplň a najdi listnatý strom, barevně ho zakroužkuj

- další strana v Písance

M -  Na zahradě roste 25 jabloní, 7 hrušní, 9 švestek a 30 meruněk. Spočítej kolik je celkem stromů?  O kolik je švestek méně než meruněk? O kolik je jabloní více než hrušní? Kolik je meruněk a jabloní dohromady? (Otázka pro šikulky : kolik stromů musím dokoupit, abych jich měla 100 ?) Řešení a odpovědi piš do sešitu.

  • Procvičuj str. 8

Prvouka – str. 54 opakuj ovocné stromy, str. 55 cv. 1 nalep ovocný strom na daný plod, cv.5  bludiště ke květinám

A závěrem pár zábavných úkolů od paní asistentky Soni :

Dokážeš vyřešit sudoku? Vystřihni a dolep nebo domaluj.

 

 sudoku1.png

 sudoku2.png

 

 Pod obrázkem v tabulce máš vyznačeno, že hrozen je v pozici D2. Dokážeš napsat, v jaké pozici jsou ostatní obrázky?

křížovka.png

 

 

 

 

Týden  20.4. – 24. 4.

Milé děti, sluníčko přidává na síle, vše začíná kvést a růst, rodí se nová mláďátka. Tento týden se bude hodně úkolů točit kolem zvířátek. Všechny Vás moc zdravím a hlavně děkuji za Vaše fotografie, dopisy a splněné úkoly. Jste šikulky, vím, že je to pro Vás těžké, ale brzo bude líp ……. 

Všechny Vás také zdraví paní asistentka Soňa, která Vám posílá zajímavé malovací úkoly (budou na konci týdenního plánu).                                                                                                           

Zároveň poprosím všechny rodiče, aby mi na email poslali informaci, které učivo Vám, dětem jde a s kterým máte trošku problém, abych mohla příště vytvořit úkoly, které pro všechny děti budou přínosem.

Maminka Veronika nabízí videa Tvořivé byliny dětem.

https://www.youtube.com/channel/UCNIpFfbFCs0z9i1aCRnNbkg

 

 

 

-   vyber si nějaké  zvířátko, které žije u nás volně v přírodě (ne pejska ani kočičku) a zjisti a napiš o něm co nejvíce informací do sešitu (kde žije, čím se živí, zajímavosti…), můžeš jej i namalovat

-napiš a vymysli co nejvíce zvířat, která mají ve svém názvu měkkou souhlásku a tu barevně podtrhni

- napiš a vymysli 10 zvířátek, která mají ve svém názvu slabiku dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě  - slabiku dej do barevného kroužku a očísluj slova podle abecedy

-„Procvičování pravopisu“ str. 25

- další strana Písanky

M – vymysli dva slovní příklady o zvířátkách. V jednom příkladu použij násobení do 3, v druhém příkladu dělení do 3

- narýsuj tužkou a pravítkem (rýsuj jen čáry pravítkem, nic od ruky) velké zvířátko a vymaluj ho (můžeš i okolí – stromy, kytky mraky ) dělat pravítkem, můžeš mi obrázek poslat, budu se těšit…

-zkus vyrobit pexeso – na jedné straně bude zvířátko s příkladem na  násobení nebo dělení do 3, na druhém obrázku stejné zvířátko s výsledkem

I nadále můžeš procvičovat na stránkách :

http://rysava.websnadno.cz/Matematika-2rocnik.html    

http://rysava.websnadno.cz/Cesky-jazyk-2rocnik.html

 

 

Dobrovolná aktivita pro šikovné zahradníky (když je to jaro )

Pokud máte doma semínka rostlin, popros rodiče o pomoc při výrobě samozavlažovacího květináče. Můžeš si do něj zasít řeřichu, která Ti brzy vyroste a je plná vitamínů, nebo hrášek nebo cokoliv jiného, na fotografie se už teď těším…

 

 

 květináč.jpg

 

 

květináč 2.jpg

 A dobrovolné úkoly od paní asistentky :

 

Obrázky si vytiskni a narýsuj stejné na druhou polovinu papíru.

Nemáš-li tiskárnu, vezmi si nějaký čtverečkovaný papír.

 ptáček.pngdomeček.png

 

 

domečky.png

domeček.png

ptáček.png

domečky.png

 

 

 

  Týden  14.4. – 17.4.

 

Doufám, že jste si svátky  všichni krásně užili, trochu jinak než jindy, ale doufám že sluníčkově a s úsměvem…a tak zase budeme trošku pracovat..

Kdo rád procvičuje učivo na počítači tak posílám inspiraci. Děti, zvládnete to i sami bez rodičů, vždy po vyřešení úkolů vám je počítač sám opraví… :

http://rysava.websnadno.cz/Matematika-2rocnik.html    

http://rysava.websnadno.cz/Cesky-jazyk-2rocnik.html

 

– vymysli a napiš do sešitu 10 živočichů, které můžeš na jaře potkat v přírodě, očísluj slova podle abecedy, rozděl čarou na slabiky, měkké souhlásky zakroužkuj červeně.

Potom vymýšlej a piš slova, která začínají   ú  ( je na tobě, kolik jich vymyslíš ).

Procvičování pravopisu“  str. 24,

Písanka další stránka

 

M – opakování geometrie – str. 5,11 (a procvičování z horního odkazu na PC cokoliv .)

*** dobrovolný  jarní úkol pro šikulky – Jana má 9 vajíček, Petr má o 7 vajíček víc než Jana a Honza má o 7 vajíček méně než Jana. Kolik mají vajíček dohromady? Kdyby si všechna vajíčka rozdělili mezi sebe rovným dílem, kolik by měl každý z nich vajíček? Vaše odpovědi mi můžete poslat emailem (budu se těšit).

 

Prvouka – opakování dnů v týdnu str. 68

*** zkuste rodičům vyjmenovat  všechny velikonoční zvyky, které u Vás doma tyto svátky proběhly..

A zajíčci  nakonec……..

zajíček.jfif          omalovánka zajíc.jfif

 

Kdo rád vymalovává:           omalovánka zajíc.jfif

 

 

Týden   6.4. - 10.4.

 

Zdravím všechny rodiče a děti a přeji poklidné, hlavně sluníčkové a láskyplné svátky jara. Tento týden je trochu kratší, čekají nás „velikonoční prázdniny“…. tak si je pěkně užijte…

Stále přidávám na stránku třídy školního webu Vaše úžasné fotografie a těším se na další, přidala jsem i nově pro ty, kteří chtějí opakovat geometrii.

 

JČ 

Vymysli 4 druhy vět (oznamovací, tázací, rozkazovací a přací), které budou o jaru, napiš je do sešitu, zeleně podtrhni souhlásky obojetné, modře souhlásky tvrdé.

  • Procvičování pravopisu str. 23
  • další stránka v Písance

M

  • Pracovní sešit str. 7 (procvičování sčítání do 100)
  • Vymysli a napiš do sešitu pod sebe (na každý řádek jedno číslo) dvacet sudých čísel větších než 30, pak vedle čísla napiš = a vymysli k tomuto výsledku příklad na sčítání.   /např. : 46 = 38 + 8/

Prvouka – Velikonoce str. 48

                  Je jaro, tak něco zajímavého o kopřivě.... https://www.youtube.com/watch?v=1bP0ZyfVSD8

Můžeš vyrobit : velikonoční zajíčky z kolíčku na prádlo nebo krabičku s velikonočním zajíčkem, nebo namalovat barevnou kraslici…. (budu se těšit na Vaše fotky ).

zajíc z-kolicku.jpg

zajíc s krabičkou.JPG

 zajíc s krabičkou.JPG

 

Týden od 30.3. – 3.4.  

(na stránkách naší třídy jsou inspirace do matematiky.......+ můžete trénovat na stránkách  https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky)

 

Tento týden nás bude většinu úkolů provázet jaro.

Vyrob si berušku – namaluj velkou berušku na tvrdý papír (může být i víko krabičky)a místo teček přišij knoflíky (šití – může se v životě hodit ), nyní hodně maminek šije  roušky. Popros maminku nebo babičku, ať tě to naučí. Pokud rodiče nemají čas, knoflíky (nebo kulaté těstoviny) přilep. Foto mi můžeš poslat, ráda ho zveřejním.

beruška.jfif

Do sešitu vymysli a napiš krátký příběh o berušce, ( podtrhni modře všechny samohlásky, nad každé slovo napiš počet slabik.)

„Procvičování pravopisu“ : str. 13, 22

Popros rodiče, ať ti nadiktují diktát z učebnice str.116  cv.19, sám si ho pak můžeš opravit.

Písanka – další 2 strany.

Prvouka –  jaro str. 46,47

 

Matematika :

        Stále opakuj násobení a dělení 2,3,      +, - do 100

        PS str. 26 vše kromě cv. 6 a 8

A pár jarních hádanek od paní asistentky ( nejsou povinné, ale budu ráda, když je splníš ):

 

Ahoj děti :)     

Napište si první souhlásku ze jména paní učitelky Jarmilky  Mikulincové. První samohlásku ze jména Davídek Novák. Druhou souhlásku ze jména Bára Sedláčková. Nakonec dejte první samohlásku ze jména Tomášek Stojaspal.

Co vám vyjde, to vám přeji krásné, pohodové a slunečné…….

 

A abyste se nenudily, posílám vám několik úkolů.

 Jarní matematické hádanky:

 

Vypočítej, jaké číslo mají jednotlivé květinky.

 1.jpg

 

 Vypočítej, jaké číslo tvoří součet sluníčka, čtyřlístku a berušky.

2.jpg

 A slovní hádanka :

Běží lesem zajíci. Jeden přede dvěma, jeden za dvěma a jeden mezi dvěma.

Kolik běží zajíců?

 

 

Obrázek si můžeš vytisknout, nebo překreslit na papír.

 

 4.jpg

 3.jpg

 

No a na závěr něco dobrého :

 

zkuste rodičům připravit ňamku…(umět něco uvařit se vždycky hodí)

 

Čokoládový krém

 

Potřeby: 2 banány

            2 lžíce medu                                

            1 lžíce kakaa

            100g čokolády

            250g měkkého tvarohu

Postup:

Tvaroh našleháme se změklou čokoládou, kakaem a medem. Přidáme nastrouhané banány, promícháme a rozdělíme do misek. Můžeme ozdobit hoblinkami z čokolády.

Dobrou chuť!

 

 

 Týden 23.3. - 27.3.

 

-    číst každý den aspoň 15 minut svoji knížku – jak knížku dočteš, napiš (do sešitu Č – domácí ) název a autora, namaluj ilustraci k této knížce

-    Procvičování pravopisu – str. 12, 21

-    Učebnice – str. 119 cv.20  písemně do sešitu

-    další strana v písance

 

M

  • Procvičovat +, - do 100, násobení a dělení 2, 3
  • Namaluj na papír velký obrázek ( cokoliv – domeček, zvíře, draka, auto..), nic nevymalovávej do obrázku pak napiš příklady na dělení a násobení 2,3 bez výsledku. Dole na kraj výkresu napiš výsledky a zvol k nim barvu (tak jako jste sami pracovali a vymalovávali obrázky)- teď je vymýšlíte a chystáte pro kamarády  (pokud nemáš čistý papír, pracuj do matematiky domácí),
  • (když budeš mít chuť, můžeš vyrobit víc listů s obrázky)
  •  trénuj doma pexeso a piškvorky, uděláme si pak ve škole turnaj

 

 

 Týden 16. 3. - 20. 3.

 

Děti si značily práci na doma ve škole do úkolníčků. Opakuji a přidávám :

  •     číst každý den aspoň 15 minut svoji knížku
  •     Procvičování pravopisu – str. 11, 20
  •     Učebnice – str. 119 cv.19  písemně do sešitu
  •     Opakovat pamětně rozdělení slovních druhů – učebnice str. 67
  •     Pracovní sešit str.72,  cv. 2,3
  •     Další strana v písance

 

M

  • Procvičovat +, - do 100, násobení a dělení 2, 3
  • Trénovat rýsování úseček
  • Pracovní sešit str. 6, 25

Děti dostaly s sebou i pracovní listy – prosím o jejich vypracování.

 

Děkuji a posílám dětem pozdravy, Eva Chylíková.