Tento říjnový týden jsme se napříč všemi předměty zabývali tématem „Ochrana přírody ČR“.
V jazyce českém jsme četli a následně se zabývali texty týkajícími se uvedeného tématu, procvičili potřebné mluvnické jevy a vytvořili vlastní životabásně o nemocných zvířatech. V přírodovědě jsme si zahráli loto, které správně řešícím přineslo text o „řece“. Ten jsme nalepili na papír a doplnili vhodnou kresbou. Tak nám vznikly krásné projekty o řece.
V angličtině jsme téma začlenili do probíraného učiva The Alphabet – spelling. Nejprve jsme vyvodili nové slovíčko a naučili se vyhláskovat:
English
Nine
Violin
I
Rubber
Orange
Milk
Eleven
Nineteen
Tea
Dále žáci hledali slovíčka související s ochranou životního prostředí - TREE, GRASS, AIR, PLASTIC, WATER, METAL, FIRE…….
V matematice jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací ze světa zvířat, například jsme zjistili, jak dlouho žije želva nebo jaký je rozdíl mezi váhou, výškou a délkou ryse ostrovida a kočky domácí. Nechyběly ani logické úkoly, při kterých jsme se nezřídka nechali zmást.
V hodinách pracovních činností u nás probíhala výuka v tandemu, protože k nám do hodiny přišla paní učitelka Katka Kostrhunová, která nám pomohla zrecyklovat odpadový materiál tím, že jsme ze starých novin a pet láhví technikou papírmašé vytvořili zvířátka.
V hudební výchově jsme zpívali písničky s přírodní tematikou. Příští týden na nás ještě čeká Leoš Janáček a jeho Příhody lišky Bystroušky.