Výuku a její témata jsme chtěli přiblížit reálnému světu i na druhém stupni naší školy. Proto jsme po celý týden učili v souvislostech, jedno téma v ročníku propojovali s učivem.
Šesťáci se tak ocitli v Africe. Řadili státy podle kritérií, tvořili model pyramidy z papíru, zajímali se o to, jak Egypťané stavěli pyramidy nebo se seznamovali s písmem – hieroglyfy. Neopomněli ani téma viry, virus HIV a jeho problematika v Africe. Samozřejmostí byla práce s mapou hledání míst v Arice pomocí zeměpisných souřadnic. V hudební výchově pak zazpívali a ztvárnili pantomimicky píseň Pět minut v Africe, nakonec zhlédli i ukázky afrických tanců. Zajímavostí byly i osobnosti pocházející z Afriky a zmapování nálezů pravěkých koster, nástrojů nebo pozůstatků pravěkého osídlení v Africe. Anglicky prezentovali před třídou, ostatní hádali, o jaké zvíře šlo.
Sedmáky propojilo ve všech předmětech téma Svět v pohybu. Pracovali s grafem prodeje nových vozů v ČR, četli z grafu a vytvářeli zadání matematických příkladů vztahujících se ke grafu. V pohybu zůstali i při běhacím diktátu a přenosu informací. Ve fyzice naměřili potřebné veličiny a provedli výpočet průměrné rychlosti chůze. Porovnávali vypočítané průměrné rychlosti žáků s tabulkovou hodnotou průměrné rychlosti chodce. Určitě zábavným a přínosným bylo téma migrace obojživelníků, proč se žáby přemisťují (rozmnožování, potrava) a období, kdy se přemisťují. Způsob ochrany jedinců při migrace. Anglicky hovořili o prázdninách a způsobu dopravy. Zahráli si hru Putování po africkém kontinentu - “detektiv honí zloděje”, který se ukrývá na různých místech Afriky. Žáci hledají a pohybují se podle zadaných indicií. Během týdne “stěhovali národy”, programovali ve Scratchi - programování postav, jejich animace a pohyb, pohybovali se ve společnosti – Sociálních skupinách nebo prováděli údržbu zeleně okolo školy.
Více fotografií na třídních stránkách!