Dnes jsme se s žáky 4. třídy v rámci primární prevence rizikového chování zaměřili na vzájemnou komunikaci a vztahy ve třídě. První pohybová aktivita s názvem „Místo po mé pravici“ byla zaměřená na rozvoj schopnosti žáků předat si pozitivní zpětnou vazbu a na navození pozitivní atmosféry ve třídě. Žáci si sedli do kruhu, ve kterém byla jedna židle navíc. Žák, který měl po pravé ruce volnou židli, si na ni pozval spolužáka a slovně ho za něco ocenil. Např. „Místo po mé pravici je volné a ráda bych sem pozvala Aničku, protože je kamarádská a vždy mi pomůže.“ Žáci si tak sdělili, jakých vlastností si na sobě váží a lépe se tak poznávají. Díky této aktivitě se také žáci učí srozumitelně vyjadřovat a formulovat sdělení, co se jim na druhém člověku líbí nebo nelíbí atd.
V druhé části si žáci vytvořili „Strom třídy“. Na velký papír nakreslili kmen stromu s větvemi a poté si každý vytvořil a nalepil svůj vlastní list, na který napsal jednu svou dobrou vlastnost, kterou může nabídnout třídě k dobrému fungování. Na závěr jsme si řekli, že větve s barevnými listy na stromě utvářejí vztahy ve třídě. Pokud si budeme ubližovat a nebudeme se k sobě chovat hezky, budou listy usychat a opadají. Proto je potřeba, aby třída držela pospolu, spolupracovala a navzájem si pomáhala.