Téma Člověk provázelo během minulého týdne naše osmáky. Pythagorova věta a její využití v praxi, měření proporcí člověka (váha, výška, obvod pasu, rozpažení) a následné výpočty BMI, plochy těla, tělesné výšky a rozpažení, ABSI (A Body Shape Index), určitě zajímavá výuka matematiky. V rámci informatiky pak na iPadech v aplikaci Numbers vše znovu osmáci počítali. Svědectví z Golgoty, třídění informací (známé, důležité, zajímavé) v textu popisujícím odvlečení a “peklo” devatenáctiletého chlapce do sovětských gulagů, tak se učili osmáci v českém jazyce kriticky myslet. Lidské tělo hrálo hlavní roli také v angličtině, němčině. V chemii probíhaly laboratorní práce zjišťování vlastností látek pozorováním pomocí vlastních smyslů. Humanismus a renesance - člověk v centru pozornosti, téma dějepisu a v osmičce se nezapomnělo ani na zdraví, dospívání a pubertu.
Devítka propojila výuku s Moderním světem. Při práci s textem porovnávali pracovní podmínky u nás a ve světě, formulovali vlastní představy o budoucnosti a pracovních podmínkách, diskutovali o moderním otroctví. Deváťáci si představili nejmodernějších technologie pro výzkum v chemii a výroby el. Energie, termojaderný fúzní reaktor COMPASS, ITER, Velký hadronový urychlovač částic – CERN. Prezentace Můj podnikatelský záměr, Povolání pro moderní svět, tato témata devítku provázela po celý týden a získané dovednosti mohou aplikovat i ve svém životě. I v dalších předmětech se propojovalo učivo s moderním světem.