Základní škola Velehrad

20. 4. Marcela

Zítra: Alexandra
Drobečková navigace

Úvod > Kontakt > Aktuality > Postřehy vyučujících z prvního období distanční výuky

Postřehy vyučujících z prvního období distanční výuky



Když jsme v září ověřovali spojení vyučujících a rodin žáků, věřili jsme, že kamery a naše spojení on – line využijeme jen při nemoci žáků nebo vyučující, jak se v několika případech stalo. Člověk míní, ale život mění. Od prvního dne, kdy se uzavřely školy, jsme začali vyučovat distančně, kombinujeme on- line výuku se samostatnou prací. Spojili jsme se se všemi žáky školy, ti se účastní výuky. Zapůjčili jsme techniku žákům pro on – line výuku v 15 případech. Vyučujeme ze školy, učitelé tady mají velmi kvalitní připojení, pomůcky a možnost vzájemného sdílení zkušeností – stále i my se můžeme učit nové věci, které nám nabízí Teams, přes který škola s žáky komunikuje. Všichni žáci mají školní e-maily, přes které mohou také požádat o radu, vysvětlení nebo spojení se s vyučujícím.

Ve všech třídách vyučujeme dle tematických plánů učiva pro tento školní rok. Učitelský tým pravidelně vyhodnocuje výuku a sdílí svoje postřehy z výuky.

Postřehy z distanční výuky:

·        Internetové spojení ve škole je kvalitní, funguje bez problémů i ve chvílích, kdy jsme spojeni všichni (tedy cca 20 lidí). Žáci se připojují pravidelně, chápou, že se jedná o povinnou výuku.

·        Do výuky si vyučující připravují prezentace, kde žáci najdou zápisky, úkoly, cvičení nebo zajímavé úkoly, aby žáci pouze neseděli a nebyli pasivními účastníky výuky /ne vždy se to podaří/

·        Využíváme i chatu, do kterého píšeme správná řešení apod

·      Žáci v jedné třídě domácí úkoly posílají na WhatsApp /zůstalo z loňska/ a vyučující jim poskytuje zpětnou vazbu. Vyšším ročníkům úkoly většinou učitelé nahrají na Teams nebo je najdou na webových stránkách školy v odkazu Výuka – konkrétní třída. Jedná se o samostatnou práci.

·    Vyučování distanční formou se vcelku osvědčilo. Žáky v jednotlivých ročnících  si  můžeme rozdělit na skupiny. V jedné skupince tak pracuje méně dětí, když je hodina půlená, tak musí být žáci více ostražití, pracují rychleji. Skupina, která nemá on-line výuku, má připraven pracovní list nebo úkol, který posílá ke kontrole.

·        Materiály žákům připravují vyučující předem, třídy 2. stupně je mají zadané v Teamsech a jsou dostupné i po hodině (pro případ, že by se k práci potřebovaly vrátit).

·        Osvědčilo se nespěchat, dávat prostory pro otázky, nechat reagovat žáky.

·        Nemožnost přímého sociálního kontaktu, který chybí žákům i vyučujícím, rychlost ověření pochopení učiva a zpětná vazba je zdlouhavější, ne vždy kvalitní technika u všech žáků

·        Je jasné, že on-line výuka nemůže stoprocentně nahradit výuku ve škole.

·       Co je z pohledu vyučujících „nešťastné“, je nemožnost se vidět se všemi žáky. Ne všichni mají kamery, a tudíž nemá učitel přehled, co žák v daný moment dělá, když je na hodině připojena celá třída.

·       I přes všechna úskalí se snažíme vyučovat co nejlépe, cílem je  co největší pochopení  předaných informací žáky, nechceme být pouze „zadavateli“ nové látky.

IMG-20201023-WA0004.jpg


Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
31 1
Sebehodnocení žáků
2
Sebehodnocení žáků
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
Olympiáda z českého jazyka
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
Školní plavání
25
Předškoláci poprvé ve škole
26 27
28 1
Osmáci se sešli s naší školní psycholožkou
2 3 4 5 6